La serra d’Espadà recupera la tradició del pa de bellota
Un forn ecològic elabora pa i rebosteria amb farina de bellota per a aprofitar-ne les propietats nutricionals
A la serra d’Espadà, un recurs tan emblemàtic com la surera es reinventa i ara també es dona ús a la bellota. Un forn ecològic elabora pa i rebosteria amb farina de bellota, en una iniciativa que lliga tradició, sostenibilitat i innovació gastronòmica.
Un molí a Altura no para de moldre bellotes. El valor nutricional d’esta farina han cridat l’atenció d’un forn de Soneja, que la utilitza per a elaborar pa. “Té un sabor molt agradable, un sabor dolçot molt interessant”, conta José Manuel Clemente, forner del Rincón del Almanzor.
Un producte de proximitat elaborat íntegrament a la serra d’Espadà que ja s’estén entre el veïnat. “Col·laboren els propietaris forestals, les empreses que ens dediquem al suro, esta farinera que tenim ací també i les panaderies locals que treballen en productes d’alt valor nutricional, nutritius i saludables”, explica Adolfo Miravet, director d'Espadán Corks.
Esta iniciativa pretén aprofitar al màxim les bellotes, de les quals, fins ara, no es treia rendiment
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
Més de 7.200 hectàrees calcinades i risc de propagació a Eslida, però amb condicions meteorològiques més favorables
-
Rescaten un xiquet assentat sobre un aparell d’aire condicionat exterior al pis 21 d'un edifici de Benidorm
-
À Punt oferirà avanços i un especial informatiu des de les 13 hores per a seguir l'incendi de la Vall d'Uixó
-
Extingit l'incendi de vegetació prop de l'Oceanogràfic que ha generat una gran fumeguera visible des de diversos punts de València
-
Les flames amenacen la Serra d'Espadà, un dels principals tresors naturals valencians
Més vist
-
27.07.2026 | Entrevista LNM Juan Carlos Valderrama
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Segona part
-
25.07.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Segona part
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Primera part
-
26.07.2026 | Informatiu nit