La sequera mata dos milions de pins als boscos valencians i obliga a talar milers d’exemplars
La sequera de 2023 i 2024 ha devastat els boscos valencians i ha provocat actuacions urgents de tala i prevenció
Des del 2023, la sequera ha provocat la mort de dos milions de pins en els boscos valencians, especialment a les comarques de la Marina Alta, la Safor i la Ribera Baixa. En estes zones, les pluges han caigut un 77% respecte dels registres habituals i han deixat un paisatge tacat de marró i gris on abans predominava el verd.
Davant d'esta situació, ja s’han talat més de 280.000 arbres secs, una intervenció que costa més de dos milions d’euros. Segons la Conselleria, estes actuacions són essencials per a evitar el risc de caiguda d’arbres, mantindre transitables els boscos i reduir la propagació d’incendis forestals. Les actuacions afecten municipis com Benissa, Guardamar i Santa Pola, amb reforestacions previstes on siga necessari.
Tot i això, només el 30% de la massa forestal valenciana és de titularitat pública, la qual cosa complica la gestió. El 70% restant es repartix en terreny privat, sovint minifundista i de difícil accés.
Més llegit
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana