Rompetechos, el coet sonda desenvolupat per alumnat de la UPV
L'equip Faraday Rocketry UPV, que formen 46 estudiants, va llançar l'aeronau amb èxit el 6 d'agost, a Jaén
L'equip Faraday Rocketry UPV, format per 46 estudiants de la Universitat Politècnica de València, va llançar el 6 d'agost amb èxit el seu coet sonda Rompetechos, dissenyat i fabricat íntegrament per ells.
El coet modular va arribar a prop de 3.000 metres d'altitud abans d'iniciar el descens mitjançant un sistema dual de recuperació per paracaigudes. Durant el vol es van validar tecnologies pròpies com un motor coet, una aviònica modular i un sistema d'aerofrenada.
Faraday Rocketry UPV és un equip multidisciplinari fundat el 2021 com a part del programa Generació Espontània de la UPV. Està compost per estudiants d'enginyeria aeroespacial, mecànica, informàtica i electrònica, així com de perfils de màrqueting, administració i belles arts.
Macarena Márquez, responsable del Centre d'Assajos de Vols Atlas, destaca que “el llançament del coet per l'equip Faraday Rocketry UPV marca una doble fita històrica: és el primer coet sonda llançat des d'estes instal·lacions i el primer a enlairar-se des de la província de Jaén".
Ara, volen aconseguir ser la primera universitat europea que arriba a l'espai. Per a aconseguir-ho, demanen la implicació de les administracions locals, autonòmiques i europees. "Sabem que no és una tasca senzilla, però estem disposats a treballar en tots els sentits que siga possible", expressa Guzmán Marchesi, estudiant i director executiu del Faraday Rocketry. De talent i ganes, està clar, en van carregats.
Més llegit
-
Crits i cartells gegants: la competència ferotge per a portar turistes de Santa Pola a Tabarca
-
Netanyahu assegura que llançaran "molt prompte l'ofensiva contra els últims bastions de Hamàs”
-
Una capella col·lapsada i dos afectades en l’incendi de la mesquita-catedral de Còrdova
-
Trump, obert a incloure Zelenski en la reunió del 15 d'agost amb Putin a Alaska
-
La comunitat islàmica valenciana, preocupada pel cas de Jumella: temen més vetos a les seues celebracions
-
Estabilitzat l'incendi de vegetació a l'embassament del Sitjar, a Onda