Milers de barquetes ('Velella velella') omplin les platges de Torreblanca i Cabanes
El temporal ha arrossegat estos hidrozous que no són perillosos per a la salut de les persones
A les platges d’alguns pobles de la Plana Alta com Cabanes o Torreblanca han eixit milers de cnidaris, uns animals que es confonen amb meduses, durant tot el cap de setmana. Són de color blau, fan entre uns pocs mil·límetres i 5 o 6 centímetres i no són perilloses per a l’ésser humà. S'anomenen barquetes (Velella velella) i són un hidrozou.
Com que es mouen amb els corrents de mar i el vent, el temporal les ha tretes a la costa i les ha depositades sobre les platges, que han esguitat del color característic. Segons alguns veïns i veïnes, desprenen una olor ben característica. Tot i això, l’Ajuntament ha decidit no retirar-les i deixar que es descomponguen de manera natural.
Com explica l’investigador de l’Institut d’Aqüicultura Torre de la Sal (IATS-CSIC), Diego Kersting, hi ha alguns dels pòlips que són urticants, “com els de les meduses”, però que són inofensives per a la salut humana. Tot i això, des de l’Ajuntament de Torreblanca, han avisat que és preferible anar amb compte i evitar la proximitat, també per a les mascotes.
Més llegit
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
La Generalitat llança noves ajudes per als vehicles sinistrats en la dana
-
Sánchez descarta un avançament electoral i desafia el PP i Vox a presentar una moció de censura
-
Investiguen la troballa d'un home mort a la V-30 de València
-
Smoking Souls diu adeu als escenaris a Pego, on tot va començar: "Buscàvem disfrutar moltíssim del que més ens agrada, la música"
-
Els bombers busquen un home desaparegut mentre prenia el bany al Túria, entre Manises i Paterna