La manifestació de l'Orgull a Orihuela inicia tota una programació per a reivindicar els drets i la dignitat
La Regidoria de Benestar Social, del PP, assegura que són necessàries, mentre que el soci de govern, Vox, s'ha desmarcat de les celebracions
Els actes commemoratius del Dia de l'Orgull han començat a Orihuela (Baix Segura) amb la manifestació que les associacions han organitzat junt amb l'Ajuntament per a exigir respecte als drets humans i expressar la diversitat d'orientacions sexuals i de gènere.
L'acte, en què han participat centenars de persones, s'emmarca en una extensa agenda de programació organitzada per la Regidoria de Benestar Social i Igualtat, del PP, que governa junt amb Vox, a pesar que la formació d'ultradreta s'ha desmarcat de la celebració assegurant que és un "xiringuito polític".
Les activitats s'allargaran fins al dia 30 de juny amb el lema "Orihuela inclou", i volen sensibilitzar i conscienciar la ciutadania i reivindicar els drets de les persones LGTBIQ+ i la seua dignitat en un moment en què, segons la Regidoria són molt necessàries "davant de l'increment de les agressions i la discriminació en l'accés laboral o a la vivenda".
Com han dit alguns dels assistents, "simplement reivindiquem els anys i anys de lluita" i han remarcat que reivindiquen "el dret a existir i que els nostres drets no es negocien".
Més llegit
-
La Generalitat proposa que tot el professorat de segon de batxillerat siga servicis mínims en la vaga
-
Una valenciana, a bord del vaixell amb el brot d'hantavirus: "Ho estem passant molt malament"
-
Educació considera inassumibles els 2.400 milions que costaria implementar les reivindicacions dels sindicats de l'ensenyament
-
La Comunitat Valenciana revalida el pòdium de banderes blaves a Espanya, amb més de 170 en platges, ports i embarcacions
-
Els sindicats rebutgen la contraproposta d'Educació d'establir els servicis mínims del 100% en segon de batxillerat només al dia de l'avaluació
-
Catorze espanyols al creuer afectat amb hantavirus, que podria recalar a les Canàries
Més vist
-
Zoom | La llei de costes
-
04.05.2026 | La banda
-
Rosario, de 105 anys, és història viva de Borbotó: va deixar el camp amb 90 i anava en moto cada dia al mercat
-
GALERIA | Els estilismes més glamurosos i extravagants se citen en la Gala Met 2026
-
04.05.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
05.05.2026 | Informatiu migdia | L'oratge