Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES MIGDIA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL CAP DE SETMANA
Pròximes emissions
15:15
ANIMALADES, UN MÓN BESTIAL
15:30
PUNT A PUNT
Notícies

L'escola concertada es prepara per a la tercera jornada de parades parcials

No es plantegen una vaga indefinida com la de la pública, però ja han fet cinc concentracions i dos vagues parcials per a demanar un acord que permeta la jubilació parcial o la millora de les plantilles, entre altres demandes

La concertada continua amb les seues reivindicacions / À Punt NTC

Conclosa la vaga indefinida de l'educació pública, la concertada ha programat esta setmana la tercera jornada de parades parcials. Es queixen de diferència de tracte per part de la Conselleria d'Educació i reivindiquen, entre altres coses, un acord per a permetre la jubilació parcial o millorar les plantilles. No es plantegen una vaga indefinida com la de la pública, però ja han fet cinc concentracions i dos vagues parcials.

"Portem des que ha començat la legislatura sense negociar res, estem aturats", expressa Marga Baixauli, permanent sindical de la Federació d'Educació de CCOO. "El que voldríem és que s'igualaren les forces que estan dedicant als companys de la pública, que nosaltres ens alegrem molt que es reunisquen molt, però ens agradaria que dedicara els recursos i la intensitat a la xarxa de centres concertats", diu, per la seua banda, Vicent Cabanes, secretari autonòmic de FSIE-Comunitat Valenciana.

Els de la concertada són uns centres que escolaritzen el 29% de l'alumnat a la Comunitat Valenciana i que, segons FSIE, el sindicat majoritari, tenen una llarga llista de mancances. Demanen un acord per a garantir les jubilacions parcials, millores en les plantilles, especialment en els centres amb més necessitats com els d'educació especial i FP.

També reclamen la millora de l'ordre del pagament delegat, és a dir, el sistema de pagament dels salaris que abona directament la conselleria al professorat dels centres concertats i que, segons els sindicats, genera conflictes. Si no s'atenen les seues reivindicacions, estan disposats a continuar amb les protestes. "Si amb això no n'hi ha prou al setembre mobilitzarem altres accions", afirma Baixauli.

Este dimecres els cinc sindicats que representen l'Educació concertada han convocat parades totals o parcials i una concentració a la porta de les Corts.

També et pot interessar