L'ansietat és el principal problema de salut mental de l'alumnat que detecta el professorat en les aules
Una enquesta apunta els problemes familiars i les xarxes socials
El professorat actua com un fonendoscopi per a detectar l'estat mental i emocional del seu alumnat. Un informe elaborat per la Fundació Mapfre revela que l'ansietat és el gran desafiament en les aules.
L'enquesta apunta que un dels factors que més afecten el benestar mental dels menors i que generen més malestar emocional són les xarxes socials, segons ha indicat Javier Urra, psicòleg forense i director de l'informe Mapfre. "Són absolutament nocives", ha dit.
Els conflictes familiars també estan en l'origen del malestar emocional detectat en les aules, tal com indica Urra. Per este motiu, el professorat reclama protocols de salut mental i més formació. Un d'ells és Diego Sánchez, professor de l'IES La Foia d'Elx. "El professor té ferramentes per a detectar, però no les suficients, falten mitjans i formació", ha explicat.
Segons l'estudi, el 56% del professorat qualifica la salut mental del seu alumnat de regular. Només un 30% la considera bona.
Més llegit
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
S'eleven a 164 els morts i a 971 els ferits pels dos forts terratrémols de Veneçuela
-
El Congrés aprova la moció del PP que insta Sánchez a sotmetre's a una qüestió de confiança i dimitir
-
Una discussió veïnal en una urbanització de Dénia acaba amb un home mort
-
El Ministeri d'Educació abaixarà les ràtios en l'etapa 0-3: màxim de quatre menors d'un any per educador
-
Ábalos denuncia des de la presó que ha sigut víctima d'un juí “polític”