El jutjat número 3 de Catarroja, a un pas de dedicar-se en exclusiva a la investigació de la dana
Una de les últimes querelles que assumirà és la que han presentat més d'un centenar d'afectats, representats per l'Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud
El jutjat número 3 de Catarroja està a un pas de dedicar-se en exclusiva a la investigació de la dana. Una de les últimes querelles que assumirà és la que presentaren fa quinze dies més d'un centenar d'afectats, representats per l'Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud - València, després que el jutjat número 9 de València s'haja inhibit a favor seu. “El jutjat número 3 s’està movent i molt bé. A més, és part de la zona zero i és com jugar el partit a casa. Per això ens sentim més còmodes”, assegura el president de l’Associació de Damnificats de l’Horta Sud, Christian Lesaec. De moment es tracta de la querella col·lectiva més gran que s'ha presentat per la gestió de la catàstrofe.
En un principi, la querella la presentaren 109 damnificats, però la xifra va en augment i ara en són uns 125. En la demanda s'assenyala com a responsables l'exconsellera Salomé Pradas i quatre càrrecs més del govern valencià, així com el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo. Se'ls considera responsables de cinc delictes, entre ells homicidi per imprudència i demanen que declare com a testimoni el cap del Consell, Carlos Mazón.
El jutjat de Catarroja també està a l'espera que la Generalitat envie el nom de la persona que va donar l'orde d'emetre l'SMS d'alerta a la població la vesprada del 29 d'octubre. També ha reclamat al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic informació sobre presses i l'estat dels llits. Una petició que, afirma la vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, preveu que s’envie esta setmana.
Hi ha pendent una altra querella col·lectiva per la via penal que presentarà SOS Desapareguts en nom de vora 200 persones afectades per la tragèdia. Entre els delictes que l’equip jurídic està estudiant denunciar està l’omissió del deure, negligència i, fins i tot, homicidi imprudent. Des de l’associació ja han avançat que serà el 14 de març a l'Audiència Nacional.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
La grip es dispara a la Comunitat Valenciana i situa Alacant com la província amb més contagis d’Espanya
-
La revenja taronja contra el Saragossa, per À Punt
-
Els metges es manifesten a València després de quatre dies de vaga per a exigir la retirada de l’esborrany de l’estatut marc
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions