Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
QUEDA'T AMB MI (reemissió)

Investiguen si l’alfals comprat per l’Ajuntament d’Oliva per a uns cavalls s’ha revenut amb el consentiment d’una regidora

La justícia intenta aclarir si el farratge, adquirit per a alimentar uns equins en custòdia, s’ha venut en el mercat negre, mentre l’edil de PRO, integrant del govern, ho sabia

La justícia investiga la suposada venda il·legal del farratge adquirit amb diners públics per l'Ajuntament d'Oliva / À Punt NTC

La venda d’alfalfs posa contra les cordes el govern d'Oliva. S’investiga si el farratge que ha comprat l’Ajuntament per a alimentar uns cavalls que té en custòdia s’ha venut amb el coneixement d’una regidora del partit que governa, Projecte Oliva (PRO).

Al cuidador dels animals dels quals se’n fa càrrec ara el consistori després que el propietari quedara detingut per maltractament animal i el jutjat designara el consistori perquè els atenguera, se l’acusa de vendre el farratge, comprat amb diners públics, d’amagat.

El cas es va fer públic després que el denunciara una regidora socialista que va tindre constància de la revenda il·legal. Esta suposada acció va transcendir després que el cuidador dels cavalls, al qual vinculen amb la regidora, intentara vendre alfals a un particular, policia d’un altre municipi valencià, i que ha recaptat proves de les transaccions.

Sobre esta suposada revenda, la regidora Ana Morell, del PSPV, assegurava que no hi ha dubtes del que ha passat amb el farratge comprat pel consistori: “Els fets són clars. La denúncia és molt clara. No es pot obviar quan tens les converses, els bizums... No pots obviar la participació de la teua regidora”, lamentava.

El cas l'està investigant la justícia, però tots els grups municipals, fins i tot UCIN, soci de govern de PRO, han demanat la creació d'una comissió d'investigació que aclarisca què ha passat amb el farratge. Salvador Llopis, portaveu d’UCIN al consistori oliver, demanava responsabilitats polítiques: “Si hi ha una responsabilitat política, nosaltres sí que hi hem d’actuar i no podem obviar els fets”.

Tant esta formació com el PSPV, el PP i Compromís volen que s’aclarisca què ha passat amb el farratge sufragat per les arques públiques.

L’alcaldessa, Yolanda Pastor, es comprometia a col·laborar en la transparència: “El que jo vull és transparència i que si al final hi ha alguna cosa malament, que isca a la llum, evidentment”, sentenciava.

Ara per ara, i mentre la justícia intenta aclarir què ha passat, l’edil conserva les seues competències municipals.

També et pot interessar

Veure totes les activitats