Indignació: aldarulls violents i gran tensió en la visita dels reis a Paiporta
Els veïns han mostrat la indignació amb les autoritats i han arribat a llançar pals i pedres als monarques i la comitiva amb Sánchez i Mazón, després de cinc dies reclamant ajuda per una tragèdia que deixa ja 210 víctimes mortals
La visita dels reis Felip VI i Letícia a Paiporta, un dels llocs més devastats per la DANA a la província de València ha estat sacsejada amb forts aldarulls per part de la multitud que els esperava. S'han viscut moments de molta tensió, en què algunes persones han arribat a llançar pals i pedres als monarques i la comitiva amb el president del govern, Pedro Sánchez, i el de la Generalitat, Carlos Mazón, després de cinc dies reclamant ajuda per una tragèdia que deixa ja 210 víctimes mortals.
Moltíssima tensió entre els veïns que han viscut en primera persona esta tragèdia. Els han començat a increpar i a llançar fang. Han sigut moments de molta incertesa i nerviosisme.
S'han sentit insults i la turba els ha escridassat diverses vegades. Els disturbis han pujat tant de to que fins i tot han arribat a complicar en extrem la connexió en directe de l'equip d'À Punt desplaçat per a cobrir la visita dels reis.
La comitiva s'ha trencat i davant han quedat el monarca i Carlos Mazón, separats de la resta. Mentre estaven caminant, desenes de persones els han cridat i llançat objectes i fang. Agents de Policia i Guàrdia Civil i militars han tractat de contindre'ls i protegir les autoritats. Tant al rei com al cap del Consell se'ls ha vist amb taques de fang a la cara i la roba.
El rei continuava avançant enmig d'un núvol de gent i acompanyat per una seguretat completament desbordada. Felip ha pogut parlar amb algunes persones, que li han traslladat la seua frustració i impotència per les morts que ha registrat esta catàstrofe.
Sánchez abandona Paiporta visiblement afectat
Fonts de l'executiu estatal assenyalen que, durant el recorregut, la comitiva "ha sigut increpada i agredida" per un grup de persones, que els han "llançat boles de fang i altres objectes". Per això, l'escolta ha activat el protocol de seguretat i ha desplaçat Sánchez al lloc de comandament avançat. Des de la delegació del govern espanyol asseguren que tant ell com la resta de membres de la comitiva "es troben bé". Un vídeo a què ha pogut accedir À Punt mostra just el moment de l'eixida del president del govern, quan se l'han emportat els escortes fins al cotxe, i es veu que està visiblement afectat.
El rei continuava avançant enmig d'un núvol de gent i acompanyat per una seguretat completament desbordada. Felip ha pogut parlar amb algunes persones, que li han traslladat la seua frustració i impotència per les morts que ha registrat esta catàstrofe.
El crit dels veïns de Paiporta: "Que vos n'aneu d'ací, que nosaltres estem morts ja"
En un moment concret, mentre el dispositiu militar tractava de posar-lo a recer amb un paraigua, Felip VI ha intentat acostar-se a alguns dels damnificats que l'escridassaven per a intentar parlar amb ells.
Durant els altercats, Felip VI i Mazón s'han parat a parlar amb diverses persones, igual que Letícia, que ha quedat en un altre grup i se l'ha vist compungida abraçant alguns afectats, i molt afectada.
Els veïns han mostrat la indignació i frustració per la falta d'ajudes i mesures eficients. S'han sentit crits d"assassins" i "fora" i molts insults contra Pedro Sánchez que demanaven la seua dimissió i preguntaven que "on estava", ja que ha abandonat la comitiva; demanaven que reclamara ell l'ajuda, tot recordant el que ell va dir ahir en la seua compareixença. També han demanat la dimissió de Carlos Mazón i una dona ha dit: "Que vos n'aneu d'ací, que nosaltres estem morts ja".
La visita dels reis a Xiva, oficialment suspesa
Els cotxes oficials han abandonat el lloc amb els vidres trencats, i les autoritats, protegides per un cordó policial, però els reis d'Espanya, Felip VI i Letícia, han continuat més temps a Paiporta, un dels municipis més damnificats de l'Horta Sud per la fatídica DANA. S'hi han quedat dialogant amb alguns veïns i veïnes del poble.
Després dels forts aldarulls, fonts del govern espanyol han informat que, per acord conjunt de les autoritats estatals, autonòmiques i de la Casa del Rei, s'ha decidit ajornar la visita dels monarques Felip VI i Letícia a Xiva. La Zarzuela també ho ha confirmat.
El rei Felip VI mostra la seua comprensió per l'enuig i la frustració de qui ho està passant malament
El rei Felip VI ha destacat en una reunió al Cecopi la importància d'atendre l'emergència, però també de donar esperança a les persones afectades, i ha demanat comprensió per l'enuig i la frustració de qui ho està passant malament. Ha fet les declaracions després de visitar Paiporta enmig d'una enorme tensió amb insults i agressions. Per este motiu s'ha suspés la visita posterior prevista a Xiva.
Més llegit
-
L'UCO entra a Ferraz i imputa la gerent del PSOE en una operació que investiga pagaments a Leire Díez per a entorpir processos judicials
-
Sanitat confirma un nou positiu d’hantavirus en una de les persones en quarantena al Gómez Ulla
-
El professorat que corregix la PAU amenaça de dimitir en bloc per l'estancament de les negociacions de la vaga
-
La negociació entre Educació i els docents continua encallada per les ràtios i arriba a un "microacord" sobre la burocràcia
-
Més de 25.000 docents protesten en una nova manifestació al centre de València
-
Educació i els sindicats tanquen la jornada sense acord i se citen dijous
Més vist
Més escoltat
-
26.05.2026 | 90 minuts
-
26.05.2026 | "Fet a casa", amb Mar Hernández | Manises es converteix en punt de trobada de ceramistes amb la “Tornocatoria”
-
27.05.2026 | Les notícies del migdia
-
27.05.2026 | Les notícies del matí
-
26.05.2026 | Susi Sánchez i Arantxa Echevarría presenten 'Cada día nace un listo'
-
25.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Segona Part