Com funciona Casa 47? L'entitat estatal que comprarà vivendes per a arrendar-les a preu assequible
Parlem amb el director de la càtedra de vivenda de la Universitat Politècnica de València
Casa 47 és la recentment creada entitat que gestiona tot el cicle de vida dels immobles, començant per l'adquisició, passant per la gestió de sòls i acabant en l'entrega de les claus.
En un primer moment Casa 47 oferirà vivendes ja construïdes de la Sareb per a passar a construir-ne de noves en un futur. En eixe punt, avisen els experts, serà imprescindible la col·laboració amb l'empresa privada.
"Les institucions posaran el sòl a disposició i el sector privat construirà al preu màxim que es decidisca", detalla Fernando Cos-Gayón, director de la càtedra de vivenda de la Universitat Politècnica de València.
Però la construcció de vivenda nova protegida s'encarix per estàndards de qualitat que caldrà repensar. "A cadascuna de les promocions que es realitzen se'ls exigix garatge, però potser per a algú que només té com a alternativa el carrer, tindre un habitatge que no necessàriament tindrà associat una plaça de garatge és una opció".
Els llogaters de Casa 47 pagaran com a màxim el 30% dels seus ingressos. Està previst que abans que acabe l'any s'oferisquen 67 vivendes de lloguer assequible en poblacions valencianes afectades per la dana.
Més llegit
-
Dos accidents, a l'A-7 i l'A-70, generen retencions en l'operació eixida per Setmana Santa
-
Alerta sanitària per listèria en salmó noruec fumat de les marques Skandia, Gourmet i Carrefour
-
Vent fort de mestral a la meitat nord i cels coberts de transició cap a un cap de setmana primaveral
-
Un mort i diversos ferits per l'explosió i l'incendi d'una cafeteria d'Almeria
-
El cantant de La Raíz, Pablo Sánchez, anuncia que està en remissió del mieloma que el va apartar dels escenaris al febrer del 2025
-
Dos dies més de mestral
Més vist
Més escoltat
-
01.04.2026 | 90 minuts
-
01.04.2026 | ContrÀpunt
-
31.03.2026 | Cadena de valor | Espanya redueix el dèficit al mínim en 18 anys i obri un nou escenari econòmic
-
01.04.2026 | Cadena de valor | La llei contra el desaprofitament alimentari entra en vigor
-
31.03.2026 | ContrÀpunt
-
02.04.2026 | Les notícies del matí