Emergència psicològica en la població afectada per la DANA
Terapeutes voluntaris intenten atendre la necessitat d'ajuda professional per a milers de víctimes
Milers de persones afectades per la DANA necessiten molta ajuda material, però també psicològica. El dolor per les pèrdues humanes i materials, el trauma viscut i la incertesa davant de la situació actual i futura fan que la seua salut mental es ressenta.
“Jo encara no he plorat. Això és el que em fa por perquè encara no m'ha caigut ni una llàgrima amb tot el que m'ha passat, amb tot el que veig cada dia”, diu Elena Torrijas, propietària d’un comerç de Catarroja.
“Quan obris i veus tot el desastre que hi ha, ja tornes a la realitat i t'enfonses”, afig Mari Carmen Paniagua, veïna de Catarroja.
Són algunes de les conseqüències psicològiques d’haver viscut una catàstrofe. Per això, l’ajuda psicològica és essencial. "Ara hem de fer un tractament molt dur amb la gent, ara comencen a caure", explica Sandra López, psicòloga voluntària.
A Paiporta, un grup de trenta psicòlegs voluntaris presta atenció psicològica. "La franja d'edat entre huitanta i noranta anys, moltíssimes persones ens han demanat que acudim a casa perquè es trobaven soles", relata esta voluntària.
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
-
L'alcalde d'Almussafes admet contactes amb Ens Uneix i anuncia una querella contra Morant després de l'expedient del PSPV
-
El colpista Antonio Tejero mor a Alzira el mateix dia que es desclassifiquen els documents del 23F
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
-
La boira complica la circulació a l'A-3 a la Plana d'Utiel-Requena i a l’AP-7 al Baix Maestrat i la Plana