Desarticulen una banda de lladres violents que actuaven a la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia
Seguien les víctimes per a furtar en les cases o negocis i les acovardien amb colps
Desarticulen una violenta banda de lladres que actuava a la Comunitat Valenciana i a la Regió de Múrcia. Seguien les víctimes per a entrar i furtar en les cases o negocis. Usaven armes de foc i acovardien les víctimes amb colps. En total, hi ha nou persones detingudes, inclòs el cap de la banda, que vivia a Llíria (Camp de Túria).
La investigació va començar amb un robatori en un xalet de la urbanització Mas Camarena, a Bétera (Camp de Túria), el 30 de maig, on va sorprendre la violència amb què actuen els lladres. Pablo Cea, portaveu de la Guàrdia Civil de València, ha indicat, en declaracions a À Punt, que arribaren a colpejar a la cara amb una arma de foc real les persones que hi havia en la casa.
També sorprén la sofisticació d'este robatori, ja que semblava que coneixien el botí que anaven a trobar. Estava tot molt calculat i utilitzaven balises per a seguir els moviments de les persones a les qui anaven a furtar, afirma Cea.
A més, els lladres tenien informació de les víctimes per a saber quan tenien més efectiu a casa, perquè els furtaren 40.000 euros. Això significa que el robatori no va ser una elecció a l’atzar, sinó d’un objectiu marcat prèviament. Va ser un encàrrec, explica el guàrdia civil.
Es busquen altres robatoris i els agents ho relacionen amb el d'una joieria de Cartagena la nit de Reis, en què els lladres es van endur un botí, valorat en un milió d'euros. I amb altres atracaments a Torrevella i a Oriola.
En el moment que convergiren les investigacions, gràcies al treball de l’equip de policia judicial de Llíria, aconseguiren autorització per a fer un registre en un domicili, on van trobar el capitost de la banda, el que actuava amb tanta violència en les imatges de les càmeres de seguretat.
Finalment, han detingut nou persones i han decomissat haixix, armes de foc i equipament per als robatoris.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
L’Aemet advertix que el pitjor del temporal a València arribarà esta vesprada, de nit i matinada
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
L'Aemet manté la Comunitat Valenciana en avís groc per la borrasca Emilia, que ha deixat més de 100 l/m² a la Safor i la Plana Baixa