El CSIC prova a Sedaví un producte per a eliminar la humitat en sòls d'habitatges després de la DANA
La zona "més eficient" per a aplicar el producte seria el terra, no en parets, ja que l'aigua pot perforar-les per capil·laritat
El Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) està duent a terme proves experimentals amb un producte que conté polímers superabsorbents per a "intentar captar tota l'aigua possible", amb l'objectiu d'eliminar la humitat dels sòls en els habitatges dels municipis afectats per la DANA.
Així ho ha explicat l'investigador científic del CSIC Félix López, en declaracions a Sedaví, a l’Horta Sud, on este divendres han fet proves i assajos per a comprovar l'eficàcia del producte.
L'investigador ha explicat que estan tractant d'eliminar humitats en vivendes "mitjançant la utilització de polímers superabsorbents i un suport per a intentar captar tota l'aigua possible". La zona "més eficient" per a aplicar el producte seria en el terra, no en parets, ja que ha precisat que "l'aigua pot perforar estes superfícies per capil·laritat i tornar al sòl".
"És un producte que no s'ha provat anteriorment en esta mena d'emergències i veurem si funciona i, si no, intentarem corregir-lo per a millorar-ne l'eficiència", ha ressaltat.
En este sentit, ha apuntat que tornaran en quinze dies per a comprovar-ho. No obstant això, ha afegit que hui, en una vivenda, han aconseguit llevar el florit, però ara han de comprovar que no torne a eixir i per això repetiran el procediment en diferents domicilis.
"Si torna a eixir, no és del tot eficaç. Ja hem fet proves en algun habitatge de la Torre fa quinze dies i el florit va desaparéixer i no ha tornat a eixir. Confiem que ací a Sedaví funcione de la mateixa manera", ha destacat López.
Més llegit
-
L'ADN confirma que el cos trobat a Manises és el de Javier, un dels tres desapareguts de la dana
-
Dos associacions de víctimes de la dana i artistes valencians alcen la veu en “Lladres de sobretaula”
-
Llibertat VCF presenta una proposta per a reformar i ampliar Mestalla
-
La Comunitat Valenciana suma 37.400 ocupats a l'estiu i marca rècord, però l'atur repunta en 11.500 persones
-
Noves imatges del robatori al Louvre: així va ser la fugida dels lladres
-
Retencions considerables a l’A-70 per dos accidents a Alacant i congestió als accessos de València