El cotxe dels bans encara dona les notícies a Tavernes de la Valldigna
El servici municipal informa d’activitats culturals i esportives, avisos meteorològics, festes i necrològiques
Ni xarxes socials, ni missatges al mòbil, ni intel·ligència artificial, a Tavernes de la Valldigna hi ha notícies que encara arriben per megafonia i sobre quatre rodes. El cotxe dels bans recorre cada dia els carrers del municipi de la Safor des de fa dècades.
Actualment, es manté com un servici d'informació per al veïnat. En una societat cada vegada més dependent de la tecnologia, a Tavernes de la Valldigna el ban municipal es difon en cotxe.
“El cotxe dels bans és un dels serveis principals de Tavernes pel fet que ens assabentem de tot”, conta Andrés Guiérrez, veí de la localitat.
Al capdavant d'este servici públic que funciona de dilluns a diumenge està Yolanda Lomas, encarregada de megafonia: “No tenim horaris i, a vegades, t’avisen a les sis de la vesprada i et diuen que has d’eixir ja”.
A Yolanda l'ajuda el seu home, procedent d'una família amb més de trenta anys de tradició de pregoners. “Va començar mon tio, acabant ma tia va continuar i ara la meua dona”, explica l’home de Yolanda. El càrrec ha passat per quatre mans de la mateixa família.
La informació arriba a les cases del veïnat cada dia. El cotxe dels bans informa d’activitats culturals i esportives, avisos meteorològics, festes i les necrològiques. “Està molt bé perquè així t’assabentes de les coses que passen ací en el poble, si no, no ens assabentem”, diu Rosa Maria Boronat, veïna de Tavernes.
El cotxe-ban adapta la ruta a les preferències del veïnat. “Ací a l’estiu, el millor és que baixen, fan el pregó i t’avisen qui ha faltat”, diu Miguel Talens.
El seu pas pels carrers, fins i tot, condiciona l'activitat econòmica local. “Si n’hi ha algun fent-se un servici parem l’assecador perquè puga escoltar”, explica Amparo Grau, perruquera de Tavernes de la Valldigna.
En plena era de les xarxes socials i la intel·ligència artificial, el ban de Tavernes continua sent un servici essencial i motoritzat.
Més llegit
-
Detenen dos lladres que furtaven pertinences a la Malva-rosa gràcies a unes imatges captades per À Punt
-
Mor als 63 anys Paco Sarro, l’actor de l’'Alqueria Blanca' que va créixer als jardins de Vivers
-
Mor un home al Pou Clar d'Ontinyent en llançar-se a l'aigua i colpejar-se el cap amb una roca
-
Detenen una dona acusada d'apunyalar mortalment un home a València
-
Detenen un home per violar una jove de 22 anys a la platja de la Malva-rosa la matinada de diumenge
-
La Generalitat impulsa un pla de reforestació en dos fases a la serra d'Espadà amb una inversió inicial de 2,7 milions