Buiden de peixos l’embassament de Maria Cristina per la sequera
Es vol evitar que els animals moren i contaminen l'aigua
La sequera no s'acaba i continua obligant la Confederació Hidrogràfica del Xúquer a retirar els peixos dels embassaments per a evitar la putrefacció de l'aigua. Després de fer-ho este estiu als de Beniarrés i Ulldecona, estos dies es treballa en el de Maria Cristina, a l'Alcora (Alcalatén).
Tot i les últimes pluges, l’embassament de Maria Cristina continua baixant i està a poc més de l’1% de la seua capacitat. Per això, tècnics de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer extrauen els peixos per evitar que es moren en l’embassament.
Concha Durán, cap de l’àrea de qualitat de les aigües de la CHX, ha explicat en declaracions a À Punt que si moren dins del pantà empitjoraria la qualitat d’una aigua que es destina o per a reg o per a abastiment.
Ho fan amb diferents tècniques, amb xarxes, però sobretot des de les barques amb pesca elèctrica, i esperen traure vora tres tones d’espècies invasores, sobretot silur. En este sentit, Hurtado afirma que estan satisfets de la quantitat d’espècies exòtiques que han pogut retirar de l’embassament.
Més llegit
-
Jornada de reflexió a Extremadura en les primeres eleccions anticipades d'esta comunitat autònoma
-
Localitzen el conductor que es va fugar després d'atropellar mortalment un operari a l'A-7 a Alginet
-
Ruixats dominicals
-
Mercadona anuncia una setmana més de vacances per als seus treballadors i una paga extra
-
Comença la instal·lació dels primers mòduls destinats a restaurants a la platja de la Malva-rosa
-
Elx-Rayo: tancar un any magnífic