Arriba el fred a la Serrania: “Hem passat de no vendre sacs de pèl·lets a vendre’n deu per persona”
La cooperativa local multiplica les vendes de pèl·lets davant una caiguda sobtada de les temperatures
El fred hivernal s’ha instal·lat de ple este cap de setmana a les comarques de l’interior, especialment a la Serrania, on municipis com Alpuente han registrat temperatures sota zero i fortes ratxes de vent que accentuen la sensació de gelor.
A les cases, les estufes de pèl·lets funcionen ja sense descans. “Dos dies amb l’estufa encesa tot el dia. Fins ara, només la posàvem a partir de les quatre o les cinc de la vesprada, però ara ja no es pot parar”, comenta Rafa Villar, veí d'Alpuente.
A la cooperativa agrícola del municipi també han notat l’entrada del fred. “Hem passat de no vendre sacs de pèl·lets a vendre’n deu per persona”, explica Rafa, treballador del centre, mentre ajuda a carregar els vehicles dels clients.
Altres veïns, com Carolina Sancho, reconeixen que els ha agafat de sorpresa: “Tinc calefacció de llenya, la solem posar, però encara no ho havíem fet. Ho tenim pendent per a este cap de setmana, perquè de vegades la calefacció es queda curta”.
Al carrer, la imatge és la d’un poble que busca el sol entre bufandes i guants. Un cafè amb llet ben calent o un plat de sopa coberta, típic dels dies de gelada, són els millors aliats per a combatre el fred.
Per precaució, un camió de manteniment ha recorregut les carreteres del terme tirant sal per a evitar plaques de gel, tot i que, de moment, les baixes temperatures no suposen cap perill per a la circulació.
Més llegit
-
Educació envia una carta les famílies davant de la convocatòria de vaga indefinida: “Cap alumne pot ser captiu d’un conflicte sindical”
-
Aïllen a Alacant una dona de 32 anys que va coincidir en l'avió amb l'holandesa morta per hantavirus
-
Educació demana als sindicats que tornen a la negociació: "Ahí podrem arribar a punts de trobada més fàcilment que al carrer i amb manifestacions"
-
Dos guàrdies civils morts i un ferit en xocar dos embarcacions de l'institut armat quan perseguien una narcollanxa a Huelva
-
Un tercer britànic presenta símptomes d’hantavirus, mentre Tenerife ultima el dispositiu per a rebre el creuer afectat
-
Els docents rebutgen l'oferta d'Educació d'apujar el sou 75 euros bruts mensuals des del 2029 i mantenen la vaga indefinida