Els advocats de les víctimes de la dana, pendents del testimoni de Salomé Pradas
L’exconsellera s’ha referit constantment als tècnics que l'acompanyaven aquell dia
Quasi quatre mesos després de la dana, Salomé Pradas ha parlat per primera vegada amb els mitjans de comunicació. Conscient de l'expectació que alça el seu testimoni, Pradas s’ha referit constantment als tècnics que l'acompanyaven aquell dia. Cap a ells i cap a l'exconsellera miren els advocats de l'acusació de cara a possibles imputacions judicials, perquè és en els tècnics en qui Pradas —diu— es va basar per a enviar l'avís d'alerta.
Segons l’advocat d’Acció Cultural del País Valencià, Manolo Mata, que s’ha personat com a acusació popular, “trenta persones que tenen totes les dades, que tenen la capacitat tècnica… i esperen una orde política que no van donar mai”.
Però el testimoni de Pradas serà sobretot clau per a determinar el grau de responsabilitat del president Mazón, ja que, com ha explicat l’advocat de l’Associació Damnificats per la Dana Horta Sud, Gonzalo León, “encara que Carlos Mazón no estiguera present en la reunió del Cecopi, això no lleva que no estiguera en contacte amb qui en aquell moment era la cap visible de la Generalitat Valenciana”.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
L'incendi de la Vall d'Uixó obliga a desallotjar més de 16.000 persones mentre continua fora de control
-
Tres joves valencians creen una 'start-up' que ja ha estalviat prop d'un milió d'euros en factures de llum i gas
-
La Comunitat Valenciana envia un dispositiu de 60 bombers per a reforçar l'extinció dels incendis de Madrid i Àvila
-
L'incendi de la Vall d'Uixó deixa 15.000 desallotjats en quinze municipis i continua fora de control
-
Mor un home en l'incendi forestal declarat a Manises, que ja està estabilitzat