Les administracions actualitzen protocols i plans d'actuació davant d'emergències de cara a la tardor
Nou de cada deu municipis de la Comunitat Valenciana que tenen l'obligació de tindre un pla contra inundacions ja el tenen aprovat
La catàstrofe de la dana ha propiciat que les administracions actualitzen protocols i plans d'actuació de cara a emergències. A Massanassa han fet un registre de les plantes baixes, segons ha explicat Patricia Piqueres, regidora de Massanassa. "Hi haurà jornades d'emergència amb els efectius i acabaran amb un simulacre", ha explicat.
Nou de cada deu municipis de la Comunitat Valenciana que tenen l'obligació de tindre un pla d'actuació de cara a inundacions ja el tenen aprovat. Però van més enllà i implementen mesures especials contra avingudes.
Marian Val, vicealcaldessa de Paiporta, ha indicat que tenen "sensors al barranc" i un sistema de comunicació "per saber com pot actuar tota la població".
A Alfafar també han reforçat el pla de contingència per a fer front a episodis de pluges. Arcadio del Real, regidor d'Urbanisme, ha explicat com han preparat "una brigada per a actuar immediatament". A més, hi haurà "bombes de buidatge o per a desembossar, per si s'obstruïx alguna claveguera", tal com ha afegit el regidor.
D'esta manera, els ajuntaments intentaran frenar l'aigua perquè no inunde baixos ni garatges.
Més llegit
-
La segona onada de calor deixa la setmana més mortífera de l’estiu per altes temperatures
-
Feijóo presenta un pla contra incendis que inclou un "registre nacional de piròmans"
-
À Punt oferix en directe la Tomatina de Buñol
-
Almenys dènou morts, cinc d'ells periodistes, en dos atacs israelians a l'Hospital Nasser, al sud de Gaza
-
L'Aemet ha activat avisos grocs per a este diumenge en l'interior de la meitat nord
-
Sense cobertura al Perelló i el Mareny de Barraquetes: la gran afluència de turistes fa caure la xarxa de telefonia