El veïnat de la pedania de la Torre bateja el pont de la Solidaritat
Centenars de persones han participat en l’homenatge de record a les víctimes, en el qual s’ha fet una ofrena de flors i una lectura de poemes
Una ofrena de flors per les catorze persones que van morir en la barrancada, un minut de silenci i la lectura de diversos poemes per a recordar les víctimes. I un aplaudiment a tot el voluntariat que ha ajudat els afectats. És l'homenatge que ha fet l'Associació de Veïns de la Torre este diumenge quan es compleixen dos mesos de la catàstrofe. Un acte en què han batejat el pont com el de la Solidaritat de manera popular fins que l'Ajuntament de València ho faça oficial.
A l'acte, al qual han assistit centenars de persones que portaven cartells amb el nom de la passarel·la, el veïnat també ha aprofitat per a demanar que se simplifique la burocràcia i que arriben les ajudes. “Necessitem que les ajudes siguen pròpies de València. Hui dia és ridícul com s’està complicant la paperassa i necessitem ajudes ja”, ha assegurat el portaveu de l'Associació de Veïns i Veïnes de la Torre, Norman Ortells, que ha recordat que la pedania va ser la tercera zona amb més nombre de víctimes, després de Paiporta i Catarroja.
Així mateix, han reivindicat al consistori que oficialitze el nom del pont passarel·la que connecta la ciutat de València amb els municipis afectats per la DANA de l’Horta Sud. “Encara que van dir que es deia pont de la Solidaritat, encara no hi ha cap placa. Per això ho farem nosaltres, de manera casual, però amb tot l’honor que es mereix”, remarca Aniuska Dolz, presidenta de l’Associació del barri de la Torre.
Esta vesprada, a les 16:00 hores se celebrarà una concentració a la plaça on està situada l'església parroquial de Nostra Senyora de Gràcia, als Pobles del Sud, on es llegirà un manifest i, posteriorment, els concentrats es traslladaran a la manifestació convocada a les 18:00 hores a València per a exigir responsabilitats al president de la Generalitat, Carlos Mazón, per la gestió de la DANA.
Més llegit
-
Nova oferta d'ocupació pública amb 2.671 places per a l'Administració de la Generalitat
-
Ford sondeja amb la companyia xinesa Geely l'ús de la seua planta d'Almussafes
-
La pista de Silla acumula nou quilòmetres de retenció en sentit a València
-
Pluja dèbil al sud i al centre del territori
-
L’oncòloga Anna Lluch destaca que els hospitals valencians atenen les sospites de càncer en un màxim de 72 hores
-
Detenen catorze joves a Ontinyent per lesions i amenaces a un altre per canviar de sexe