Valencians a La Palma: “És un soroll atronador, com una traca que no acaba”
Parlem amb tres valencians que viuen a El Paso, un dels municipis afectats per l’erupció del volcà Cumbre Vieja
En alguns dels municipis afectats per l'erupció del volcà de La Palma viuen valencianes i valencians. Entre ells, els components de la banda de música de la població d'El Paso, que ens han contat en primera persona com s’està vivint la situació.
Després de dies notant algunes tremolors lleus, que ja anunciaven que podria produir-se una erupció volcànica, diumenge va arribar el moment i el Cumbre Vieja va començar a escopir lava.
Afortunadament cap dels tres valencians amb qui ha parlat À Punt no han hagut d’abandonar la seua casa, però coincideixen que és “espectacular” veure com avancen les llengües de lava i com va enduent-se cases. De fet, un d’ells, José Francisco Climent, explica que, veient les imatges, dona la sensació d’estar dins d’un documental, i que el soroll és "atronador, com una traca que no acaba".
Ara només esperen que la situació no es complique més i es quede en un "espectacle". També que, en acabar l'erupció, puguen ajudar totes les persones que han perdut sa casa.
Més llegit
-
Vota per la millor Foguera La Colla d’À Punt – Fogueres 2025
-
La Fiscalia no veu “infracció criminal” en Mónica Oltra després de ser acusada d'encobrir els abusos de l’exmarit a una menor
-
Troben mort a Castelló el doctor maxil·lofacial Luis Senís
-
La Generalitat ajornarà un mes el pagament a les farmàcies per problemes puntuals de liquiditat
-
El jutge cita com a investigat Cerdán i cinc empresaris, ordena revisar-los els comptes i envia l'UCO a Ferraz
-
L'Audiència de València avala la jutgessa de la dana i confirma la imputació de Pradas
Més vist
Més escoltat
-
19.06.2025 | Línia de fons
-
19.06.2025 | “Tema d’actualitat” juny és el mes de l’orgull LGTBIQ+ amb el lema "Ara més que mai: Orgull".
-
19.06.2025 | Queda't amb els nostres | Dragon Boat Marina Valencia
-
19.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
18.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
19.06.2025 | Amunt i avall | Tercera Part