Valencians a La Palma: “És un soroll atronador, com una traca que no acaba”
Parlem amb tres valencians que viuen a El Paso, un dels municipis afectats per l’erupció del volcà Cumbre Vieja
En alguns dels municipis afectats per l'erupció del volcà de La Palma viuen valencianes i valencians. Entre ells, els components de la banda de música de la població d'El Paso, que ens han contat en primera persona com s’està vivint la situació.
Després de dies notant algunes tremolors lleus, que ja anunciaven que podria produir-se una erupció volcànica, diumenge va arribar el moment i el Cumbre Vieja va començar a escopir lava.
Afortunadament cap dels tres valencians amb qui ha parlat À Punt no han hagut d’abandonar la seua casa, però coincideixen que és “espectacular” veure com avancen les llengües de lava i com va enduent-se cases. De fet, un d’ells, José Francisco Climent, explica que, veient les imatges, dona la sensació d’estar dins d’un documental, i que el soroll és "atronador, com una traca que no acaba".
Ara només esperen que la situació no es complique més i es quede en un "espectacle". També que, en acabar l'erupció, puguen ajudar totes les persones que han perdut sa casa.
Més llegit
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
L'Aemet va assegurar tres voltes a la Generalitat el dia de la dana que el temporal se n'anava a Conca
-
Un nou radar en la V-30 multarà els vehicles que superen els cent quilòmetres per hora
-
Intenten controlar un incendi al desballestador Bonaire, a Quart de Poblet
-
Un jove enterrador encén les xarxes mostrant el seu treball en el cementeri de Vilamarxant
-
À Punt condemna l’agressió que han patit este matí dos membres de la redacció de Castelló a Alcalà de Xivert