València sancionarà les persones que no actuen contra la proliferació dels mosquits
La normativa contempla sancions d'entre 25 i 3.000 euros per a evitar pràctiques que acaben afavorint la reproducció massiva d'aquests insectes.
L'Ajuntament de València ha aprovat un projecte per al control dels mosquits que, encara que té caràcter preventiu, també preveu sancions d'entre 25 i 3.000 euros per a les persones que no eviten la reproducció d'aquests insectes en els espais amb aigua estancada que puguen tindre a casa o en altres propietats privades.
Aquesta normativa, pionera en l'Estat, segons els vicealcaldes Sandra Gómez i Sergi Campillo, contempla sancions amb la finalitat d'evitar les pràctiques que acaben afavorint les colònies de mosquit tigre.
D'aquesta manera, segons ha explicat Campillo, l'Ajuntament de València pretén regular els hàbits i costums de la ciutadania, "sense la qual seria impossible controlar la població d'aquests animals".
Més llegit
-
Vota per la millor Falla infantil d’À Punt – Falles 2026
-
Espartero - Ramón y Cajal, millor falla infantil de la Secció Especial
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 30 € de diferència per omplir el dipòsit
-
La reparació d’un pont de l’A-7 afectat per l’incendi d’un camió ocasiona deu quilòmetres de retenció a Paterna
-
Sueca - Literat Azorín guanya el ninot indultat de les Falles 2026
-
El PP torna a dependre d'un Vox més contingut de l'esperat en les eleccions de Castella i Lleó
Més vist
-
15.03.2026 | Magdalena Vítol
-
15.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà
-
15.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Valenciana
-
15.03.2026 | Informatiu migdia
-
La fallera major de València es declara fan de l'actor Mario Casas i ell li dedica unes paraules
-
15.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge