La vacuna de Pfizer requerirà una tercera dosi entre nou i dotze mesos després de la segona
El cap de BioNTech preveu que cada any o cada díhuit mesos farà falta una nova injecció, com amb la grip estacional
El cofundador de la farmacèutica alemanya BioNTech, Ugur Sahin, ha assegurat que la vacuna desenvolupada pel seu laboratori i distribuïda juntament amb el seu soci nord-americà Pfizer, que s'administra en dues dosis, necessitarà una tercera dosi entre els nou mesos i l'any.
Sahin, qui dirigeix BioNTech al costat de la seua esposa i també científica Özlem Türeci, ha advertit que la màxima efectivitat de la seua vacuna (un 97%) no s'aconsegueix fins set dies després d'haver rebut la segona dosi. A més, ha recordat que al cap de sis mesos d'haver-se aconseguit aquesta màxima immunitat a través de la segona dosi, aquesta comença a descendir.
D'acord amb les seues estimacions actuals, això implicaria que, entre els nou mesos i l'any següent probablement haurà d'injectar-se una tercera, per a garantir el manteniment de la màxima immunitat. Segons el metge alemany, "probablement després cada any o potser cada díhuit mesos" farà falta una nova injecció, com amb la grip estacional.
Confia que siga efectiva contra la variant índia
D'altra banda, Sahin confia que la vacuna de Pfizer-BioNTech siga "efectiva" també contra la variant índia. "El nostre mètode es basa en les experiències adquirides contra el càncer. Experimentem amb moltes variants i, fins ara, en totes hem aconseguit bons resultats", ha indicat Sahin en una trobada virtual amb representants de mitjans estrangers a Alemanya.
"Confie que obtindrem també bons resultats enfront de la variant índia", ha afegit, respecte a aquesta mutació, molt més agressiva que les anteriorment detectades. Fins ara, va insistir, la seua vacuna ha mostrat la seua efectivitat "en pràcticament totes" les mutacions conegudes.
Pel que fa a l'alliberament de restriccions per als vacunats, el científic alemany s'ha mostrat cautelós. "És clar que aquesta es produirà, ja que tots esperem recuperar la normalitat, però ha d'evitar-se caure en discriminacions entre ciutadans immunitzats i els que no ho estan i en l'anomenada cultura de l'enveja'", ha aconsellat.
Més llegit
-
Detenen vint persones d'un clan familiar per tràfic de drogues a Carlet
-
Les primeres aturades de juny dels maquinistes en Metrovalència i el Tram d’Alacant transcorren sense incidències i amb servicis mínims del 80%
-
Euskadi unifica la candidatura al Mundial 2030
-
El Festival de les Arts serà a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb limitació acústica a 80 dB i horari fins a la 01:00 h
-
Els Premis Rei Jaume I reivindiquen la defensa de la ciència davant de la desinformació i els riscos de la IA
-
Detenen cinc persones i n’identifiquen altres onze per estafar 94.000 euros pel mètode de la filla amb problemes
Més vist
Més escoltat
-
01.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | La cuina de Román Navarro
-
01.06.2026 | 'RuralGo', una iniciativa emprenedora que connecta oportunitats laborals i econòmiques del món rural amb zones en risc de despoblació
-
01.06.2026 | Les notícies del migdia
-
02.06.2026 | Les notícies del matí
-
02.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
02.06.2026 | Cadena de valor | El repunt de la inflació a l’eurozona i la pressió sobre el BCE