Directes
Ara en la televisió
EL CRIMEN ES LO SUYO

Una tesi de l'UJI evidencia l'eficàcia dels congressos presencials davant la comunicació digital

L'estudi també constata el potencial de Castelló com a ciutat congressual per l'oratge, l'oferta gastronòmica i el cost moderat de l'estada a la localitat.

Irene Borén, autora de la tesi, amb el director de la investigació, Francisco Fernández Beltrán / José Manuel Sánchez

Una tesi doctoral, defensada a la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló de la Plana per la ja doctora Irene Borén, demostra l'eficàcia dels congressos presencials en un món saturat d'informació digital i posa en relleu la importància d'incorporar aquesta eina de les relacions públiques en la gestió de la marca i la reputació de tot tipus d'empreses i institucions. El treball és el fruit de quatre anys d'investigació en els quals l'autora va analitzar els congressos més importants celebrats en aquesta ciutat. 

El 89% dels enquestats per a la tesi doctoral de Borén destaquen el paper de les relacions interpersonals i els contactes professionals que es fan en els congressos com a principals avantatges d'aquestes trobades presencials, davant d'aquells en què els participants interactuen virtualment amb els ponents o els altres assistents. A més, el 60% dels professionals que han col·laborat en l'estudi consideren impossible que els congressos virtuals arriben a substituir els congressos tradicionals, per les experiències sensorials i personals que s'hi aconsegueixen en persona.

Borén ha explicat que el 84% dels gestors de comunicació i organitzadors d'esdeveniments reconeixen que el públic està saturat d'informació digital i que “les noves tecnologies a voltes no ajuden, sinó tot el contrari, saturen de missatges sense impacte”. En aquest sentit, aquesta professora d'Administració d'Empreses i Màrqueting de l'UJI aposta per organitzar congressos específicament dissenyats per a buscar un objectiu de comunicació i generar un gran impacte entre el públic assistent, establint així una relació duradora. 

La tesi La organización y la comunicación de congresos en un mundo digital: análisis del impacto de las TIC en la gestión congresual de Castellón de la Plana analitza el potencial de Castelló com a seu congressual. La ciutat “pot consolidar-se com una destinació única per a aquest tipus de turisme”, assegura Borén. Els punts forts de Castelló per a acollir congressos, amb una mitjana de 455 assistents, són el bon oratge, l'àmplia i variada oferta gastronòmica i un cost moderat de l'estada a la localitat. Tot i així, la investigació també posa en relleu els punts febles com ara l'escassesa de monuments emblemàtics en el nucli històric i les dificultats d'accés a la ciutat, fet que genera “greus problemes a l'hora de celebrar un congrés internacional”, ha afirmat la professora.

També et pot interessar

Veure totes les activitats