Una sentència reconeix com a accident laboral la mort per covid d'un treballador
Aquest cas podria obrir la porta a altres reclamacions de persones que es van contagiar de covid en el lloc de treball i van morir
Una sentència del jutjat social número 3 de Jerez de la Frontera (Cadis) ha reconegut com a accident laboral la mort per covid d'un treballador de la neteja de l'Hospital de Jerez, que va contraure la malaltia al març del 2020, durant el seu treball en aquestes instal·lacions, i va morir un mes després.
La demanda la van fer després que la Seguretat Social va comptabilitzar aquesta mort com una contingència comuna, a l'hora d'atorgar una pensió d'orfandat al fill del mort.
La sentència considera provat que va ser baixa laboral el dia 18 per una rinofaringitis aguda i el 22 de març va ingressar a l'UCI amb un comunicat mèdic d'“infecció deguda a coronavirus”, i va morir el 19 d'abril. A més, considera acreditat que “cap dels familiars del mort va contraure el coronavirus en aquells dies, mentre que a l'Hospital de Jerez, amb data 15 de març del 2020, tot el departament de consultes externes de dermatologia, incloent metges, infermeres, auxiliars i secretàries, estaven afectats de la malaltia".
Per aquest motiu, el text ordena que el cas siga tractat d'aquesta manera "amb caràcter general", malgrat l'oposició inicial de la Seguretat Social i la mútua a què pertanyia el mort. En valorar aquest cas, considera que “no se'n pot desconéixer el marc temporal i cronològic”, ja que la pandèmia "estava començant i no s'havien activat encara els protocols especials de neteja i protecció, que es posarien en marxa a la fi d'abril".
Aquesta sentència podria obrir la porta a altres reclamacions de persones que es van contagiar de covid en el lloc de treball i van morir. El text considera que el cas pot emmarcar-se dins de la jurisprudència prèvia, segons la qual “són constitutives d'accident de treball les lesions que patisca el treballador durant el temps i en el lloc de treball o agreujament de les lesions preexistents” i ordena que aquesta mort es considere accident laboral amb caràcter general.
Més llegit
-
La Conselleria d'Universitats qualifica d'“intolerable” que es negue la paraula al representant de la Generalitat en l'obertura del curs acadèmic de l'UJI
-
Almenys 25 ferits, tres de gravetat, en l'explosió d'un bar a Vallecas
-
Mor un home en l'explosió de gas d'un bar de Vallecas, amb almenys 25 ferits
-
Sense pont ni passarel·les: Sot de Chera continua amb la complicada tasca de refer infraestructures arrasades per la dana
-
Així són les vivendes prefabricades per a famílies afectades per la dana
-
Extingit l'incendi industrial d'Albuixec
Més vist
Més escoltat
-
13.09.2025 | Fem banda T2
-
12.09.2025 | Esports À Punt
-
12.09.2025 | LA VESPRADA D'À PUNT | Segona Part
-
12.09.2025 | El Banc Sabadell rebutja per unanimitat l’oferta de compra del BBVA
-
12.09.2025 | 90 minuts
-
12.09.2025 | "Lo més viral" amb Fran Sevilla | Nicki Nicole confirma la seua relació amb Lamine Yamal