Una funcionària acusada en el cas Blasco: “Em van donar feta l’adjudicació de l’hospital d’Haití”
L’excap de serveis i projectes de Cooperació diu que el projecte ja estava adjudicat a la fundació de Tauroni quan va arribar.
Aquest dilluns han començat a la Ciutat de Justícia de València els interrogatoris als acusats del cas Blasco que no han arribat a cap acord amb les acusacions. En aquesta nova sessió ha sigut el torn, entre altres, de Dolores Escandell, excap de serveis i projectes de la Conselleria de Cooperació. Se l’acusa de malversació per participar en les adjudicacions per a la construcció d’un hospital a Haití que mai es va arribar a fer.
Escandell s’ha desvinculat de l’adjudicació d’aquest projecte de cooperació i ha dit davant del tribunal que la seua funció no era revisar i fiscalitzar els expedients, ja amb aquesta finalitat hi havia un grup de personal tècnic, tot i que estava al seu càrrec. “No vaig intervindre ni vaig decidir res. M’ho donaren fet”, ha dit al jutge.
La funcionària de la Conselleria de Cooperació, que s'ha mostrat disposada a contestar les preguntes de totes les parts en el juí, ha explicat que el projecte de l’hospital d’Haití ja estava iniciat quan ella va arribar, amb una adjudicació directa a la Fundació Hemisferi de l’empresari Augusto César Tauroni, que havia sigut signada per l’exconseller Rafael Blasco. A més, ha assegurat que "en cap moment" va pensar "que s'adjudicara perquè algú s'emportara un percentatge de diners per darrere".
Més llegit
-
Ja hi ha dates per a la selectivitat del 2026: del 2 al 4 de juny
-
El Parlament Europeu aprova poder traure el carnet de conduir als dèsset anys
-
Monumental retenció a la circumval·lació A-70 per un accident al terme de Torrellano
-
Aldaia acull l’homenatge als herois de les grues
-
Troben en bon estat de salut l'home de 73 anys que va eixir a passejar amb el gos a Benlloc
-
Les obres nocturnes per la dana en el bypass col·lapsen l'A-7 entre Riba-roja i Museros en hora punta
Més vist
Més escoltat
-
21.10.2025 | 90 minuts
-
22.10.2025 | Les notícies del migdia
-
22.10.2025 | Les notícies del matí
-
21.10.2025 | Carmen Amoraga i Maxi Roldán presenten “Lágrimas de barro”
-
22.10.2025 | Cadena de valor | Especial des del Congrés AECOC
-
22.10.2025 | "True crime", amb Santiago Álvarez | Noves revelacions sobre la fugida d’Antonio Anglés