Una empresa pot apropiar-se de frases 'bonrotllistes', dites o refranys populars?
La justícia ha donat la negativa, de moment, i ha refusat que una única empresa s'atribuïsca la possessió exclusiva d'una expressió
Una coneguda empresa de disseny gràfic ha començat una lluita legal per considerar que s'ha copiat el seu estil comercial. Les imatges positives, tonalitats suaus i frases fetes enginyoses i motivadores són elements fàcils de reconéixer i de recordar.
Però una companyia pot apropiar-se d'una frase feta per a vendre els seus productes? Almenys de moment, la justícia ha donat la negativa i ha refusat que una única empresa s'atribuïsca la possessió exclusiva d'una expressió.
En concret, un jutjat de València ha desestimat la denúncia d'una marca de regals i decoració a una altra firma per usar les mateixes frases fetes en els propis productes. La demandant al·ludia a una competència deslleial basada en l'aprofitament de la reputació que ha aconseguit la marca.
A la moda d'utilitzar frases bonrotllistes en la venda d'articles, se suma l'ús de dites i refranys populars. I en aquest cas, igual que si s'empren colors o dissenys genèrics, una empresa tampoc pot apropiar-se'n.
Les veus expertes en creació de marca recomanen registrar el nom i la denominació amb el gràfic de les produccions pròpies, i "quant més específic se siga, millor", explica Pedro González, dissenyador i expert en brànding.
Més llegit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Dijous assolellat amb temperatures inusualment altes a l'interior
-
Condemnen l'antic capellà de Biar a un any i mig de presó per agressió sexual a una menor
-
Detenen una turista britànica de 63 anys per assassinar una amiga amb el cable d'una aspiradora en un apartament de Benidorm
-
Els usuaris dels Rodalia denuncien retards, cancel·lacions, excés d'aforament i falta d'informació diàriament