Una associació denuncia que un bar de Guardamar del Segura es negà a atendre 33 discapacitats
Un grup de l’APSA denuncia que va demanar begudes i entrepans però l’establiment no els va servir per “probablement, un prejudici”.
Una associació de discapacitats psíquics d’Alacant ha denunciat públicament que un bar de Guardamar del Segura, al Baix Segura, va rebutjar vendre refrescos i entrepans a 33 persones amb discapacitat.
El grup pertany a l’Associació Prodeficients Psíquics d’Alacant (APSA) i el diumenge participava en l’eixida que fan habitualment els caps de setmana en diferents punts de les comarques del sud valencià. La destinació era Torrevella, però abans van parar en un bar de Guardamar del Segura, on van demanar begudes. El personal del local els va dir que no n’hi havia per a tots, tampoc pa quan una de les persones amb discapacitat va demanar un entrepà.
Davant aquesta situació, el grup va decidir anar-se’n, però poc després una de les voluntàries de l’associació va tornar a demanar un entrepà i aquesta vegada sí que en tenien, fins i tot li’l van servir. Des de l’agrupació diuen que se senten discriminats i indignats pel tracte.
Juan Lorenzo Verdú, responsable d’oci d’APSA, assenyala que la plantilla del bar no va voler “atendre persones per, probablement, un prejudici”. Des de l’associació no tenen previst denunciar aquesta situació que, diuen, és una excepció, perquè asseguren que les persones amb discapacitats estan integrades en la societat.
Més llegit
-
Desmantellen una trama piramidal que operava des de Silla i va estafar més d’un milió d’euros a través d’un club fals d’inversors
-
L'Audiència Nacional imputa l'exparella d'Ábalos, Jessica Rodríguez, en el cas Koldo
-
Recupera l'anell de boda de sa mare després de reconéixer-lo en una notícia d'À Punt
-
Un home mor a l'interior d'un cotxe als voltants de la factoria PowerCo a Sagunt
-
Quatre operaris que havien fet uns treballs de soldadura, detinguts per imprudència greu després de l'incendi d'uns baixos a València
-
Doble crim masclista al Fenollar: un home mata la dona i una de les filles i ferix l'altra
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2026 | 90 minuts
-
03.07.2026 | L'hora de la cultura | Maria Guillem i Antoni Ariño
-
03.07.2026 | Terra de bous
-
02.07.2026 | Les notícies del migdia
-
02.07.2026 | VersedIA: la IA que transforma records en llibres
-
03.07.2026 | 'Alcoi, Art i Indústria': una mostra que explora la relació entre la creació contemporània i el patrimoni industrial.