Un de cada tres alacantins parla valencià i quasi la meitat el comprén
Vox va presentar una moció per a declarar la ciutat d'Alacant de "predomini lingüístic castellà".
En l'últim plenari municipal de l'Ajuntament d'Alacant, Vox, que té dos regidors, va presentar una moció institucional per a declarar la ciutat de "predomini lingüístic castellà". La moció no va tirar avant perquè s'hi van oposar el PSOE, Compromís, Podem i, també, Ciutadans. Una decisió, la dels cinc regidors de la formació taronja, que ha sigut molt criticada des d'alguns sectors de la dreta i, fins i tot, des de la cúpula del seu mateix partit, que podria expedientar-los.
Lliris Picó, de la plataforma Alacant pel Valencià, valora la moció de Vox "amb més tristesa que preocupació". En el 20h NTC, ha dit que "tot el que és manifestar-se contra cultura, contra la nostra llengua, són iniciatives que no tenen raó de ser".
A més, Picó ha assenyalat que "a les comarques del sud el valencià és una llengua viva, d'ús i que no té cap problema greu". En aquest sentit, segons informació que facilita la Generalitat, un de cada tres alacantins sap parlar valencià.
El 1986, tres anys després que entrara en vigor la llei d'ús i ensenyament del valencià, la xifra de valencianoparlants a Alacant era del 21,54%. A més, pel que fa a la comprensió lectora, en 1986, només l'11,94% sabia llegir en valencià. Una xifra que, vint-i-cinc anys després, puja fins al 46,36%.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
La dana agrana les comarques del nord de València i de Castelló
-
València desallotja platges i tanca parcs i cementeris per l'alerta de pluja
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida