Un test ràpid comprova la immunització a residències de gent gran de les comarques del sud
Desenvolupat per la Universitat d'Alacant en col·laboració amb els hospitals generals d'Alacant i Elx, és el primer validat a Europa
Algunes residències de la tercera edat de les comarques del sud han començat a testar la immunitat dels seus residents amb un test pioner a Europa. Es tracta d’un test ràpid d'immunització que ha sigut desenvolupat per la Universitat d'Alacant en col·laboració amb els hospitals generals d'Alacant i Elx.
És el primer test ràpid d’aquestes característiques que està validat a Europa. Actualment, ja es pot utilitzar en els centres sanitaris i el següent pas és que estiga a l’accés de totes les persones a les farmàcies, com ara ho està el d'antígens. Els seus resultats ajudarn a prendre decisions en l'estratègia de vacunació.
Perquè si bé segons les xifres del Ministeri de Sanitat i de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública els contagis continuen baixant, encara es produeixen contagis i ara el gran dubte és conéixer la immunitat. És a dir si la vacuna ha fet el seu efecte.
Es tracta d’un senzill test
Amb un senzill test és pot saber si tenim anticossos neutralitzants, és a dir si encara tenim defenses contra la Covid-19. A la residència VistaSol fa set mesos que van vacunar els residents i la plantilla. Aquest divendres administren als residents la tercera dosi.
Per als sanitaris conéixer si encara estan protegits és fonamental. Pepe Llorca, CEO de les residències grup Vistasol ha explicat que saber l’actual situació dels residents dona molta tranquil·litat “a famílies i als treballadors de la residència”.
Ni totes les vacunes tenen la mateixa efectivitat ni la reacció de l'organisme és la mateixa en tots els casos. Els resultats d'aquest estudi poden ajudar a prendre decisions en l'estratègia de vacunació contra la Covid-19.
Més llegit
-
Sanitat investiga la mort d’una xica de dèsset anys per meningitis a l’Hospital de Dénia
-
La targeta SIP canvia al color blau
-
El govern d’Espanya revocarà la declaració d'interés turístic nacional de la Setmana Santa de Sagunt
-
Activat un ampli dispositiu per a localitzar un home desaparegut a Requena
-
Retards en Rodalia i en Mitjana i Llarga Distància per dos incidències a València i a Alfafar
-
Les obres de reparació del pont de l'A-7 a Paterna deixen més de dotze quilòmetres de retenció