Un robot equipat amb rajos ultraviolats desinfecta l'Hospital General de València
L'Exèrcit ha provat per primera vegada en una instal·lació civil el seu projecte pilot per a desinfectar superfícies.
L'Exèrcit de Terra ha provat aquest dijous per primera vegada en una instal·lació civil el seu projecte pilot, batejat com a Átila, per a desinfectar superfícies a través de l'emissió de llums ultraviolades. Ha sigut a l'Hospital General Universitari de València, on els militars provaran aquest projecte pioner durant els dos pròxims dies.
La desinfecció, que van posar en marxa per a combatre la propagació del coronavirus, ha consistit en dues fases. En primer lloc han destruït tota classe de gérmens i bacteris amb llum ultraviolada i després han usat productes desinfectants.
Als jardins de l'hospital l'Exèrcit ha muntat una instal·lació de descontaminació per al robot i per al personal que hi ha intervingut, així com una cèl·lula de comandament i control per a conduir l'operació.
Fins ara l'aparell l'havien provat en instal·lacions militars de Madrid i al Centre de Comunicacions de les Nacions Unides a Manises, però el centre hospitalari de València ha sigut el primer edifici civil on l'han fet funcionar.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Vota per la millor falla infantil d’À Punt – Falles 2026
-
El TSJCV rebutja investigar Carlos Mazón per la gestió de la dana i la causa es manté en el jutjat de Catarroja
-
Quan l’artista planta la comissió i no el monument
-
Compromís suspén cautelarment de militància el regidor d’Altea detingut per presumpta violència de gènere
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
Més vist
Més escoltat
-
15.03.2026 | Els últims '90 minuts'
-
16.03.2026 | Les notícies del migdia
-
15.03.2026 | Fem banda
-
16.03.2026 | Cadena de valor | Com afecta la crisi d’Ormuz a les energies renovables?
-
16.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | David Joaquín, xef de Farigola i Menta
-
15.03.2026 | Punt a punt | Segona Part