Un jove amb ELA torna a comunicar-se mitjançant un dispositiu implantat al cervell
L’implant cerebral s'ha dissenyat a Suïssa i s'ha provat en un pacient alemany paralitzat totalment per aquesta malaltia
Avanç en el camp de l'ELA, una malaltia neurodegenerativa que afecta les neurones motores. Un jove amb paràlisi total torna a comunicar-se mitjançant un dispositiu implantat al cervell.
L’implant cerebral s'ha dissenyat a Suïssa i s'ha provat en un pacient alemany paralitzat totalment per l'esclerosi lateral amiotròfica (ELA) que pateix. Tres mesos ha tardat a aprendre a dir sí o no mitjançant els elèctrodes.
Es tracta, segons ha explicat Joan Ferri, expert en neurorehabilitació de l'Hospital Vithas, d'elèctrodes intracorticals que connecten amb les ones cerebrals. En la seua opinió, la investigació suposa una porta a l'esperança de pacients afectats per ELA, però també dels que pateixen danys cerebrals severs, tal com ha detallat en declaracions a À Punt NTC.
Amb tot, Juan Francisco Vázquez, coordinador de la unitat d'ELA de l'Hospital La Fe, veu encara molt lluny que es puga utilitzar en el dia a dia dels pacients.
A la Comunitat Valenciana també es treballa en dispositius que lligen els moviments facials o interpreten les ones cerebrals dels pacients en coma. No s'havia aconseguit mai connectar de nou amb una persona totalment paralitzada.
Per al col·lectiu d'afectats suposa un pas més en l'atenció d'aquesta malaltia, tot i que demanen que també s'avance en els tractaments que detinguen l'evolució destructiva de l'ELA, tal com detalla José Jiménez, president de l'Associació Valenciana d'ELA: "Gràcies a la tecnologia podem viure, però el pas principal que tots esperem és que hi haja solucions per a paralitzar la malaltia per la part farmacològica i clínica".
Més llegit
-
Avís groc al nord de Castelló per tempestes per a esta vesprada
-
Almenys 25 ferits, tres de gravetat, en l'explosió d'un bar a Vallecas
-
La jutgessa de Catarroja eleva a 229 les víctimes de la dana després d'incloure el nonat d'una víctima mortal embarassada
-
La Conselleria d'Universitats qualifica d'“intolerable” que es negue la paraula al representant de la Generalitat en l'obertura del curs acadèmic de l'UJI
-
Una campanya solidària arreplega material escolar per a la xicalla en risc d’exclusió social
-
Clara Sanz Sobrino ja és la reina de les Festes de Castelló