Un itinerari cicloturístic connectarà 35 municipis des de Sagunt fins a Vilallonga
El projecte Eurovelo travessarà i connectarà tot Europa per a potenciar la mobilitat sostenible.
L’itinerari cicloturístic Eurovelo connectarà 35 municipis valencians des de Sagunt fins a Vilallonga, en un recorregut total de 130 quilòmetres que travessarà xarxa viària, camins, vies pecuàries i infraestructures ciclistes consolidades.
El director general de Transport i Mobilitat a la Comunitat Valenciana, Carlos Domingo, ha apuntat que el recorregut "porta a llocs tan emblemàtics com ara el castell de Sagunt, les marjals dels Moros i de la Safor, el monestir del Puig, els centres històrics de ciutats com València i Gandia, l'estany de Cullera, el Parc Natural de l'Albufera, el Circ de la Safor o el paisatge protegit del Serpis".
El projecte Eurovelo, al qual la Generalitat es va adherir a l'abril de 2017, travessarà i connectarà tot Europa per a potenciar la mobilitat sostenible.
L'itinerari al seu pas per la Comunitat Valenciana és la ruta EV8 - Ruta del Mediterrani, amb prop de 6.000 quilòmetres de longitud, que uneix Cadis i Atenes, i continua per Xipre a través d'onze països de la conca mediterrània i les seues diverses regions.
Eurovelo és un projecte gestionat per la Federació Europea de Ciclistes que té com a objectiu conformar una única xarxa ciclista transnacional d'àmbit europeu, i actualment ja disposa de més de 45.000 quilòmetres operatius per tot Europa.
Més llegit
-
El soroll d'un triatló impedeix fer amb normalitat un examen d'oposicions a secundària
-
Tàrbena celebra la desena edició de la Festa del Parlar de Sa
-
L'Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud - València accepta reunir-se amb Mazón sempre que siga a la zona zero
-
Dos morts i centenars de detinguts a França durant les celebracions per la victòria del PSG en la Champions
-
Calor i tronades
-
Entren en vigor les mesures antiincendis: prohibit fer foc en zones forestals a partir d'este diumenge