Un estudi conclou que les embarassades no transmeten la Covid-19 als nounats
Ho publica un equip d'investigadors xinesos en la revista ‘Frontiers in Pediatrics‘.
Un estudi dut a terme per un equip d'investigació xinés i publicat en la revista Frontiers in Pediatrics assegura que la Covid-19 no es transmet de les mares embarassades als nounats.
Els investigadors basen part de les conclusions en l'experiència viscuda en un hospital de Wuhan (Xina), epicentre del brot de coronavirus, i on van nàixer quatre xiquets de dones que tenien la patologia diagnosticada. Cap dels nounats va desenvolupar símptomes de la malaltia i tres van donar-hi negatiu. L'altre no es va poder determinar perquè la mare es va negar a permetre què li la feren.
En anteriors brots d'uns altres coronavirus, els científics tampoc van trobar evidències de transmissió viral de mares a fills, però tant el Sars com el Mers es van associar amb avortaments espontanis o, fins i tot, a mort materna.
Malgrat els resultats de l'estudi que es publica aquest dilluns, els autors recalquen que es necessiten més investigacions sobre altres aspectes de la possible infecció per Covid-19 en nounats i xiquets.
Per a això, els investigadors estan recollint mostres addicionals dels nounats, inclosa la placenta, el líquid amniòtic, la sang neonatal i el líquid gàstric, entre altres, per a detectar possibles receptors del virus.
Més llegit
-
Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
-
Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades a El Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan es van separar al pàrquing
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades al Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan van separar-se
-
L'esquerra demana a Mazón que dimitisca ja i convoque eleccions: "Abans o després el poble valencià parlarà"
-
Vilaplana li hauria ensenyat a Mazón vora les 17:40 hores un vídeo d'À Punt en què es veia Utiel inundada