Un adult consumeix uns 8.100 microplàstics a l'any a través de mol·luscos
Les ostres, clòtxines, tellines, caragols marins, navalles i escopinyes analitzades per la URV de Tarragona han presentat diferents nivells de microplàstics
Investigadors del grup TecnAtox de la Universitat Rovira i Virgili (URV) de Tarragona han determinat en un estudi que el consum mitjà anual de microplàstics a través de mol·luscos per part de la població general adulta és d'uns 8.100.
L'equip investigador ha determinat la concentració, morfologia i composició de microplàstics en espècies de mol·luscos consumits de la costa catalana. Han analitzat més de 2.300 mol·luscos individuals i se n'han extret 1.460 microplàstics.
Han estudiat clòtxines, ostres, caragol marí, escopinyes, navalles i tellines que havien recollit productors a la costa catalana: les ostres i les clòtxines han mostrat la concentració més gran de microplàstics per mostra, amb nivells de 23 i 19 microplàstics per individu.
Les tellines, caragols marins, navalles i escopinyes analitzades han presentat uns nivells de 0,5, 5, 10 i 10 microplàstics per mostra de mitjana, respectivament.
Relació amb malalties inflamatòries de l'aparell digestiu
Els investigadors han aclarit que "encara falta estudiar més" sobre els efectes sobre la salut dels microplàstics, però han advertit que alguns estudis indiquen que poden estar relacionats amb malalties inflamatòries de l'aparell digestiu.
Més llegit
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12:00 hores
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La Font d'en Carròs, a la Safor, acumula 145 l/m² en les últimes dotze hores
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Fem banda T2
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions