Les últimes pluges garanteixen l'abastiment d'aigua de Xodos
La baixada del consum d'aigua durant el confinament també ha ajudat a mantindre les reserves hídriques del municipi.
A Xodos, el mes de juliol el relacionen directament amb l'arribada de camions cisterna, una imatge que enguany encara no s'ha produït. Les pluges dels últims mesos i la baixada del consum d'aigua durant el confinament garanteixen, de moment, l'abastiment d'aquest municipi de l'Alcalatén.
L'alcalde de Xodos, Augusto Solsona, es mostra caut perquè, a pesar que de moment el poble té aigua suficient per a abastir les necessitats de tots els veïns i veïnes, ha recordat que encara queden setmanes d'estiu i que, si el mes d'agost és sec i augmenten les visites de turistes, podrien acabar-se els recursos hídrics. Si arribara aquesta situació, la Diputació de Castelló enviaria els camions cisterna per a garantir l'abastiment.
La problemàtica relacionada amb la manca d'aigua afecta des de fa anys poblacions com Xodos, Culla o Benafigos, que en molts casos s'han quedat sense durant els mesos d'estiu. A Xodos, el veïnat pot gastar una mitjana de 60.000 litres al dia, una quantitat que puja als 100.000 quan arriben els turistes. Per això, aquests municipis d'interior poden arribar a invertir més de 20.000 euros en la compra d'aigua durant l'estiu, una despesa que aquest any estan retardant.
Per a posar fi a la problemàtica, la Diputació de Castelló construirà a Xodos un depòsit amb capacitat per a un milió de litres que garantirà l'aigua per a tot l'any, una actuació que podria repetir-se en altres municipis que pateixen la mateixa situació. Les obres d'aquesta infraestructura hídrica començaran a finals d'any i suposaran una inversió de 160.000 euros.
Més llegit
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Falles més enllà de València: els altres municipis fallers es preparen per a la festa amb alguns imprevistos
-
El govern espanyol aprovarà divendres el pla de xoc per a pal·liar l'impacte de la guerra al Pròxim Orient
-
El diputat provincial de bombers, Avelino Mascarell, nega responsabilitats en la dana i es referma en la falta de memòria sobre moments clau