Últimes hores de calor este divendres abans del fred i la pluja
El cap de setmana arriba la pluja i baixen les temperatures, que seran d'hivern a l'interior
L'oratge de divendres torna a estar marcat per unes temperatures més pròpies de finals de maig que de principis d'abril. De fet, s'esperen màximes de 25 °C a 29 °C a la major part del territori, més baixes, com sol passar estos dies, arran de mar, on no s'arriba als 20 °C. Però són el final d'un episodi que deixa pas a un cap de setmana amb canvis meteorològics que portaran fred i pluja.
Tot i el sol de la jornada càlida de divendres, el cel no estarà clar perquè hi haurà pols en suspensió, les concentracions de la qual seran especialment elevades entre divendres i dissabte. El vent bufarà de gregal moderat al litoral d'Alacant i de llevant a la resta, amb ratxes moderades durant la segona meitat del dia.
Dissabte començaran els canvis en l'oratge, amb l'arribada de núvols que avançaran de sud a nord i que deixaran el cel cobert de vesprada, quan poden començar les pluges dèbils, acompanyades de fang, per l'interior central i sud. A última hora del dia i la matinada de diumenge, les precipitacions agafaran cos al nord. El vent bufarà de tramuntana i s'intensificarà de vesprada. A última hora del dia girarà a mestral al nord. Les temperatures començaran a baixar per l'interior i el sud, deixant les màximes entre els 20 °C i els 25 °C, puntualment més altes a la costa de Castelló.
Diumenge s'espera un dia gris i plujós, acompanyat d'un descens tèrmic molt important. La majoria de les màximes es quedaran entre els 13 °C i els 17 °C, tot i que al litoral d'Alacant encara es podria arribar als 20 °C. En el cas de les màximes de les zones de muntanya del nord, els termòmetres no passaran dels 10 °C i la cota de neu també baixarà i quedarà al voltant dels 1.400 m.
Les precipitacions més abundants es registraran a les comarques centrals i a l'interior. A la vesprada, les pluges arribaran també a la costa de forma més dèbil. El vent bufarà de tramuntana i mestral entre moderat i fort i el mar estarà molt picat.
Més llegit
-
L'home que va atropellar quatre ciclistes conduia un vehicle no homologat per a la conducció amb discapacitat
-
Una fallada en el web de la declaració de la renda impedix aplicar les últimes deduccions valencianes
-
L’Agència Tributària diu que les deduccions valencianes no s'apliquen encara perquè es van publicar “molt tard” i Pérez Llorca respon que hi ha hagut “temps de sobra”
-
Nou maldecap per als damnificats de la barrancada: denuncien que no saben com s’han de declarar les ajudes rebudes
-
De la calor de divendres al fred de diumenge
-
Últimes hores de calor este divendres abans del fred i la pluja