La UE acorda un permís de quatre mesos per a cuidar dels fills, amb dos mesos intransferibles i retribuïts
L'acord també inclou una baixa de paternitat mínima de deu dies per als homes després del naixement del seu fill.
Les institucions de la Unió Europea han acordat instaurar un permís retribuït de quatre mesos per a la cura dels fills al qual puguen acollir-se cada pare i cada mare, dels quals dos mesos no podran ser transferibles entre els progenitors i estaran retribuïts segons el que decidisca cada estat membre.
Es tracta de la principal característica de l'acord aconseguit entre els negociadors del Consell de la UE i el Parlament Europeu sobre la nova directiva sobre conciliació de la vida familiar i la vida professional de progenitors i cuidadors. Abans d'entrar en vigor, les noves regles hauran de ser aprovades per les dues institucions.
En l'actualitat, la legislació comunitària preveu que els treballadors puguen sol·licitar una excedència de fins a quatre mesos per a la cura de menors de fins a huit anys, però no hi ha regles que exigisquen que siga un permís remunerat i permet transferir a l'altre progenitor tres dels quatre mesos.
L'acord també inclou una baixa de paternitat mínima de deu dies per als homes després del naixement del seu fill, que haurà d'estar remunerada almenys amb la mateixa quantitat que estiga establida per a la baixa per malaltia.
En el cas d’Espanya, amb una baixa de paternitat “més generosa”, podrà continuar mantenint aquesta mesura. Una de les principals novetats dels pressupostos per a 2019 és l’ampliació del permís de paternitat, de cinc a huit setmanes.
A més, tots els pares i mares amb fills de fins a huit anys tindran el dret a demanar a les seues empreses diferents fórmules de treball, com un horari reduït o flexible, i flexibilitat respecte al lloc de treball.
Finalment, les institucions comunitàries també han pactat disposicions en matèria de permisos per a cuidadors a través d'un dret de cinc dies lliures per treballador i any.
Més llegit
-
Mor un jove de 29 anys en un taller de Morella en caure-li una part d’un camió
-
Vox designa Ignacio Garriga per a negociar amb el PP el relleu de Mazón
-
La jutgessa de la dana reclama al pàrquing que aporte en tres dies el justificant de Vilaplana
-
Una jove de dèsset anys se suïcida a Torrevieja
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
Un motorista mort i dos persones que anaven en patinet ferides en un accident a València