Turisme i Avacu apel·len al consumidor per a vetar l'intrusisme en els apartaments turístics
Enguany han elaborat un decàleg en valencià, castellà i anglés amb recomanacions per a minimitzar riscos.
Turisme de la Comunitat Valenciana i l'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (Avacu) han llançat una campanya de conscienciació orientada a l'usuari d'apartaments turístics per a lluitar contra l'intrusisme en el sector.
La campanya, sota el lema 'Per un consum responsable, practica #Avaturisme', està orientada a la pedagogia de l'usuari dels pisos turístics, perquè exercisca un veto a l'intrusisme.
Enguany s'ha posat el focus en el consum responsable. Per a això, s'ha elaborat un decàleg en valencià, castellà i anglés amb mesures o recomanacions per als consumidors, per tal de minimitzar els riscos. Entre altres qüestions, s'hi parla de preus, de les plataformes o dels pisos registrats.
El president d’Avacu, Fernando Móner, ha apuntat que els pisos turístics formen part "no solament de l'oferta, sinó també de la demanda dels consumidors" i per a això considera necessari que "porten el seu nivell de creixement, amb unes coordenades i límits que eviten problemes".
Per la seua banda, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha reconegut que per a l'administració és "molt important" posar a la disposició de la societat i del sector turístic "les eines per a ser eficaços contra l'intrusisme i valorar la professionalització del sector".
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura