Tsunami Democràtic crida a bloquejar l'AP-7 a la Jonquera
Diversos manifestants i cotxes tallen la carretera que enllaça Espanya amb França i els Mossos tracten d'evitar que se'n sumen més a la protesta.
Diversos manifestants que protesten per la sentència del ‘procés’ han tallat passades les nou del matí l'autopista AP-7, que enllaça Espanya i França en el pas de la Jonquera. És la via principal de connexió entre els dos països per carretera.
Nombrosos vehicles bloquegen el pas fronterer i la plataforma independentista Tsunami Democràtic ha fet una crida a través de l'app del moviment i les xarxes socials per a sumar vehicles i persones a l'acció. Els manifestants han construït un escenari enmig de l'autopista on tenen previst fer concerts i actuacions durant tres dies, i col·lapsar així la frontera.
Els Mossos d'Esquadra bloquegen l'AP-7 en aquest punt de la Jonquera i intenten evitar que hi arriben més cotxes. Els Comités de Defensa por la República (CDR) també s'han sumat a l'acció i han fet una crida a la mobilització massiva i aconseguir que el tall de l'autopista siga permanent.
Tsunami Democràtic assegura que es tracta d'una nova forma de protesta per a, segons ells, defendre els drets i les llibertats col·lectives. Pretenen que la comunitat internacional "faça entendre" a Espanya que "l'únic camí és asseure's a parlar" per a negociar una solució al conflicte a Catalunya.
Més llegit
-
Peñarroja fa vibrar la plaça de l'Ajuntament amb 141 quilos de pólvora en la primera mascletà de les Falles 2026
-
'Los Domingos' guanya els premis més importants de la nit i 'Sirat' és la producció més guardonada en els Goya
-
L’AVL rebutja canviar a tancat l’accent del topònim ‘València’
-
Ramazani allunya el València del descens (1-0)
-
El professorat valencià es manifesta a Castelló, València i Alacant per a demanar una "millora de les condicions laborals"
-
S'activa un dispositiu de cerca per a localitzar un menor de setze anys desaparegut a Alzira
Més vist
-
01.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Peñarroja
-
28.02.2026 | Galania de la reina de les festes de Castelló, Magdalena 2026
-
01.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
28.02.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
01.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà 1, per Pirotècnia Peñarroja
-
Jorge Peris, des de Doha: "Cada 2 o 3 hores sentim el soroll dels projectils"