El TSJM rebutja la querella de Begoña Gómez contra el jutge Peinado per prevaricació i revelació de secrets
És la tercera querella presentada contra el magistrat que el tribunal desestima en l'últim mes
El Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) ha acordat este dimecres que no admet a tràmit la querella que va presentar Begoña Gómez contra el jutge que la investiga, Juan Carlos Peinado, per un presumpte delicte continuat de prevaricació i per presumptes delictes de revelació d'actuacions processals declarades secretes i/o d'informacions de què tenia coneixement per raó del seu ofici i que no havien de ser divulgats.
Els magistrats, en línia amb el criteri de la Fiscalia, entenen que no s'aprecia “l’enriquiment injustificat que al·lega la querellant”, segons consta en la resolució judicial. És la tercera querella presentada contra Peinado que el TSJM desestima en l'últim mes: la primera va ser la del periodista Máximo Pradera, i la segona, la del president del govern espanyol, Pedro Sánchez.
En la querella, la defensa de Gómez assegurava que el jutge hauria traslladat a les acusacions populars certes actuacions processals declarades secretes, i això hauria propiciat que les publicaren diferents mitjans de comunicació. Al seu juí, esta actuació l'havia perjudicada greument, ja que s'haurien divulgat informacions i actuacions declarades secretes mentre ella desconeixia tots els fets de la investigació, fet que li hauria causat indefensió. “Malgrat ser la causa secreta, s’estava transmetent en directe pels mitjans de comunicació”, assenyalava el seu advocat, Antonio Camacho.
L'esposa del president del govern espanyol també apuntava que el jutge Peinado havia adoptat decisions judicials “arbitràries i manifestament injustes” mitjançant l'emissió de resolucions judicials o adopció de decisions comunicades de manera verbal.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
Més de 7.200 hectàrees calcinades i risc de propagació a Eslida, però amb condicions meteorològiques més favorables
-
Rescaten un xiquet assentat sobre un aparell d’aire condicionat exterior al pis 21 d'un edifici de Benidorm
-
À Punt continua el seguiment de l'incendi amb un especial del magazine Està passant des de les 16.45 hores
-
Extingit l'incendi de vegetació prop de l'Oceanogràfic que ha generat una gran fumeguera visible des de diversos punts de València
-
Les flames amenacen la Serra d'Espadà, un dels principals tresors naturals valencians
Més vist
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Segona part
-
26.07.2026 | Informatiu nit
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Primera part
-
27.07.2026 | Entrevista LNM Juan Carlos Valderrama
-
27.07.2026 | Entrevista LNM José Oliver
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Segona part