El TSJ rebutja reobrir els bars i restaurants a la Comunitat Valenciana
El tribunal desestima la petició de l'Associació de Restauradors de Castelló.
La secció quarta de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha desestimat aquest dimarts la petició de l'Associació de Restauradors de Castelló (Ashocas) de suspendre la decisió anunciada el passat 19 de gener de tancar els bars i restaurants . L'associació també demanava la suspensió cautelar de la pròrroga d'aquesta mesura acordada el passat 12 de febrer, segons es puntualitza en la resolució judicial.
En cas de ser aprovada aquesta mesura haguera comportat reobrir bares i restaurantes, tal i com ha passat a l País Basc .La resolució judicial no és ferma i, per tant, es pot recórrer.
Ashocas havia convocat per a aquest dimarts la reobertura dels seus locals de restauració com a protesta davant la situació generada pel cessament de l'activitat, una de les mesures incloses en la resolució de la Conselleria de Sanitat, però en va anunciar la desconvocatòria a l 'espera del que determinara el TSJ de la Comunitat Valenciana.
El empresaris del sector de la restauració i de l'oci es reuneixen aquesta vesprada amb la consellera de Sanitat Universal i el secretari autonòmic de Turisme per a tractar la desescalada i el full de ruta d'obertura de la restauració de la Comunitat Valenciana. El presidente de la Federació d'Oci, Turisme i Joc de la Comunitat Valenciana (Fotur), Víctor Pérez, ha dit en Les notícies del matí que la millor solució per a començar la desescalada és obrir les terrasses dels locals l'1 de març .
Poc abans de la reunió, el president d'Ahocas, Álvaro Amores, ha assegurat que espera de la Generalitat propostes "concretes" per a la desescalada de la restauració. "No venim a fer una passejada", ha advertit el responsable empresarial, que confia que els establiments del sector puguen tornar a obrir a partir del pròxim 1 de març.
I preguntat pel pronunciament judicial, Amores ha precisat que el que no s'ha admés a tràmit és la petició d'aplicar la cautelaríssima, però que sí que es dona pas al tràmit de les cautelars, donant audiència a l'altra part. Ara l'administració disposa d'un termini de dos dies per a presentar al·legacions. "Ho prenem com una cosa positiva", ha dit Amores, que postil·la que és "el mateix procediment" que en el TSJ del País Basc, on sí que va acabar acordant-se permetre la reobertura de bars.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part