Troben una bomba de la Guerra Civil a l’església del Carme de València
La Policia Nacional ha acordonat la zona i un equip dels Tedax ha desactivat el projectil
L’equip que està fent obres en el campanar de l’església del Carme de València ha descobert un antic projectil de la Guerra Civil. Ràpidament, els responsables de l’obra han telefonat als Tedax, la unitat especialitzada en la desactivació d’explosius de la Policia Nacional.
Segons ha confirmat a À Punt Notícies el regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aaron Cano, els agents han acordonat ràpidament el perímetre de l’església. L’equip dels Tedax ha avaluat el risc del projectil i ha procedit a la seua desactivació.
La troballa s'ha produït entorn de les 13 hores, quan els tècnics encarregats de les obres han dut a terme una inspecció tècnica rutinària, en la qual han descobert l'artefacte incrustat en una de les seues parets del campanar, a la qual només és possible accedir amb bastida, segons ha relatat el capellà Daniel Juan.
Juan ha explicat que la troballa ha sigut tota una "sorpresa". "És veritat que a la ciutat hi ha hagut altres casos en els quals s'ha trobat a les teulades d'una església un obús, que tampoc va explotar, però en la nostra parròquia no teníem cap referència”, ha assegurat el responsable de l’església, que ha apuntat que el projectil està en una posició en la qual és impossible accedir si no és per mitjà d'una bastida, que és el que s'ha col·locat per a la restauració. “A la vista no està”.
Les obres, segons ha explicat, s'emmarquen dins d'un projecte de rehabilitació i restauració del campanar d'uns 45 metres d'alt, declarat bé d'interés cultural. Després de "segles" sense intervindre en aquesta contrucció, "s'estava desprenent part de la motlura de la cúspide del campanar a la via pública", ha assenyalat. Està previst que els treballs acaben el mes de setembre.
Més llegit
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Dotze persones ateses per inhalació de fum i ansietat en un incendi en una vivenda a València
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
L’Agència Espacial Europea capta la foto més gran del cor de la Via Làctia, amb seixanta milions d'estreles
-
El Consell prorroga fins al 31 de desembre la reducció dels preus del transport públic