Troben a l'Aeroport Alacant-Elx 5,2 quilos de cocaïna negra oculta en paquets de café de Colòmbia
Un home i una dona han sigut detinguts com a presumptes autors d'un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues
La Guàrdia Civil, en col·laboració amb l'Agència Tributària, ha detingut un home i una dona, parella sentimental, després de localitzar a l'Aeroport d'Alacant-Elx un total de 5,2 quilos de cocaïna negra oculta en paquets de café procedents de Colòmbia.
Als detinguts se'ls considera presumptes autors d'un delicte contra la salut pública per tràfic de drogues. Després de ser posats a disposició judicial, s'ha decretat l'ingrés a la presó del home, de 37 anys, mentre que la dona ha quedat en llibertat amb càrrecs, segons ha informat l'institut armat en un comunicat.
Els fets van passat el dia 6 d'octubre, quan els agents, que prestaven serveis sota jurisdicció de l'administrador de la duana, a l'Aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández, van interceptar un enviament sospitós procedent de Pereira (Colòmbia) del qual van sospitar després que passaren pels raigs X.
Per aquest motiu, el van obrir i, davant la sospita dels agents que poguera contindre algun tipus d'estupefaent, van extraure una xicoteta quantitat d'un dels paquets, van sotmetre el contingut a diversos test de drogues i van obtindre resultat positiu en cocaïna.
Els agents van realitzar un nou narcotest al contingut dels paquets, que va llançar, una altra vegada, un resultat positiu en cocaïna negra. Es tracta d'una mescla de pasta base de cocaïna o clorhidrat de cocaïna amb altres substàncies, com tints o pigments, amb la finalitat de camuflar la seua aparença típica o bé per a interferir amb les proves de drogues.
Els investigadors van comprovar que el destinatari era un home de nacionalitat colombiana de 37 anys, que va ser arrestat juntament amb la seua parella sentimental.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
El PSOE tria la valenciana Rebeca Torró com a secretària d'organització
-
Vilamarxant prohibix el consum d’aigua potable tres mesos després de detectar un plaguicida