El Tribunal Suprem estableix que qualsevol contacte no consentit de tipus sexual serà abús i no coacció
L'abús sexual està castigat amb presó entre 6 mesos i 2 anys, o multa de 18 a 24 mesos; i la coacció preveu presó de 3 mesos a 2 anys o multa de 6 a 24 mesos.
El Tribunal Suprem (TS) ha establit en una sentència recent que qualsevol acció que implique un contacte corporal no consentit amb significat sexual suposa un atac a la llibertat sexual de la persona que el pateix i que, en conseqüència, ha de ser penat com a abús sexual i no com a coacció. Les conductes a què fa referència el tribunal s'abordaven com a vexacions abans que aquesta falta desapareguera de l'ordenament jurídic espanyol.
El Suprem ha fixat aquest criteri en una resolució en què també desestima el recurs de cassació que va presentar una dona contra una sentència de l'Audiència Provincial de Còrdova que absolia un home que la va seguir fins al lavabo de dones i, després d'intentar entrar allí amb ella, la va fregar a la zona del pit i la cintura. El tribunal considera que, en aquest cas concret, els fets provats no basten per a fonamentar una condemna per abús.
En tot cas, la sentència del TS serveix només per a fixar una doctrina i assenyalar que aquest tipus de conductes han d'emmarcar-se en el delicte d'abús sexual i no en el de coaccions. A Espanya, l'abús sexual està castigat amb una pena de presó que oscil·la entre els 6 mesos i els 2 anys, o una multa de 18 a 24 mesos; mentre que la coacció preveu presó de 3 mesos a 2 anys i una multa de 6 a 24 mesos.
Més llegit
-
Detenen els dos homes atrinxerats durant vint hores a Elx que van apallissar de mort dos homes i van ferir-ne un tercer
-
El Nadal més car de la història: els productes típics de la taula es disparen un 10% en menys d'un mes
-
Nadal gris i fred
-
Baixa la incidència de la grip, però repunten les infeccions per covid i virus sincicial
-
Vandalitzen amb pintades la seu del PP de Finestrat
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió