El Tribunal de Comptes demana investigar si va haver-hi falta de diligència en la gestió de l’EMT
El PP ampliarà la denúncia i incorporarà les auditories independents realitzades el 2019, l'any de l’estafa.
El Tribunal de Comptes ha demanat investigar si va haver-hi falta de diligència en les persones que gestionen els fons públics de l'Empresa Municipal de Transports de València (EMT) en l'estafa de quatre milions d'euros en huit transferències a comptes a Hong Kong.
L'ens també ha acordat iniciar les actuacions per a nomenar el delegat instructor que analitzarà si aquesta falta de diligència ha derivat o no en una malversació de cabals públics susceptible de generar responsabilitat comptable.
Així ho ha informat la portaveu del PP a València, María José Català, qui ha puntualitzat que el tribunal rebutja les al·legacions formulades pel regidor de Mobilitat Sostenible i president de l'EMT, Giuseppe Grezzi, que demanava l'arxivament de les actuacions.
Català també ha anunciat que des del partit s'ampliarà la denúncia i s'incorporaran les auditories independents realitzades el 2019, l'any de l'estafa, “en què es confirmen els incompliments de la llei de contractes i les febleses en la gestió comptable i en ciberseguretat”, ha puntualitzat.
Compromís es mostra satisfet
Des de Compromís asseguren que han rebut amb satisfacció el “moviment” del Tribunal de Comptes com a resposta a la petició del consell d'administració de l'EMT, així com a les realitzades també per Ciutadans i el PP. Consideren que "qualsevol llum” que s'afija a la investigació penal que s’està duent a terme serà “benvinguda”.
Cs exigeix la destitució del gerent de l'EMT
Per la seua banda, el portaveu de Ciutadans a l'Ajuntament de València, Fernando Giner, ha demanat a l'alcalde, Joan Ribó, la destitució del gerent de l'EMT per portar l’empresa a una situació financera “complicada”. "D'ací a poc es complirà un any del frau de quatre milions d'euros de diners públics sense que Ribó haja depurat responsabilitats pel que va succeir i amb la comissió d'investigació alentida”, ha alertat Giner.
Més llegit
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Dos accidents i una avaria mantenen retencions quilomètriques de l'A-7 fins a mitjan matí
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
El València, golejat, no compareix al Johan
-
À Punt interposarà accions legals als jutjats per la possible sostracció del vídeo del Cecopi