Tres de cada deu notícies falses que circulen per internet fan referència a l'alimentació
No es refien dels superaliments, les dietes miracle, la demonització de la lactosa o el gluten… un tema delicat perquè té a veure amb la salut i és fàcil caure en el parany de la desinformació
Les xarxes socials han creat un ecosistema comunicacional que afavoreix la difusió de notícies falses. El 30% tenen a veure amb l'alimentació. "El que fan és polaritzar el consum d'aliments entre aliments bons i aliments dolents. No accepten matisos", apunta Marc Amorós, periodista expert en notícies falses.
Els col·lectius de més edat són més vulnerables a aquest tipus de desinformació. L’expert explica que davant el dubte, la ciutadania opta per descartar un determinat aliment si pensen que els pot causar alguna malaltia: "Jo he llegit una notícia que no sé si és veritat o és falsa, però em diu que menjar alvocat causa càncer, però per si de cas no en menjaré".
Són productes que d'un dia a un altre passen a una llista negra i posa l’exemple de la carn. "S'està estigmatitzant molt el consum de carn com una cosa que provoca malalties", assegura. Al final, la clau és no deixar-nos portar per impulsos emocionals i ser crítics amb el que llegim.
Més llegit
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
La dana deixa granís de cinc centímetres, arbres tombats i vidres de cotxes trencats a la Plana Baixa
-
La jove ferida per fulguració a la Marina de València rep l’alta hospitalària
-
La dana afecta el nord de les províncies de València i de Castelló
-
Èxit rotund del Pirata Beach Fest de Gandia amb més de 30.000 assistents diaris
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina