Tres detinguts a València per una estafa del fill en problemes denunciada a Cadis
Els presumptes delinqüents enganyaren la víctima suplantant el fill, que estava treballant a l'estranger, i aconseguiren que els transferira 17.000 euros
La Policia Nacional ha detingut tres persones a València com a presumptes responsables d'una estafa duta a terme a Cadis a través del mètode conegut com del fill en problemes. Els arrestats enganyaven les víctimes, amb les quals contactaven mitjançant el sistema de missatgeria WhatsApp, fent-se passar pels fills i dient-los que necessitaven diners urgents per a afrontar una dificultat.
Segons ha informat el cos policial en un comunicat, les investigacions es van iniciar després de la denúncia interposada al gener per un veí de Cadis, qui va reportar haver sigut víctima d'esta mena de frau. L'home va relatar a les autoritats que havia rebut un missatge en el qual l'estafador va suplantar el seu fill, que suposadament estava treballant a l'estranger, en què va al·legar estar immers en importants operacions financeres relacionades amb la faena i li va demanar ajuda econòmica urgent per a evitar que l'acomiadaren. Preocupada per la situació descrita, la família va accedir a fer diverses transferències de diners a través de l'aplicació Bizum, per un import total superior als 17.000 euros.
Després de la denúncia, el grup de delictes tecnològics de la comissaria gaditana va posar en marxa l'anomenada operació Dober, mitjançant la qual es van dur a terme diversos descobriments que permeteren identificar tres individus com a presumptes autors dels fets. Els investigadors van aconseguir situar els sospitosos a la ciutat de València, on finalment els detingueren gràcies a la col·laboració i coordinació de les forces policials. Se'ls imputa un presumpte delicte d'estafa. Després de l'arrest passaren a disposició judicial i quedaren en llibertat amb càrrecs a l'espera de judici.
La Policia Nacional recorda la importància d'extremar les precaucions davant d'esta classe de fraus i recomana verificar la identitat de les persones que sol·liciten diners per mitjans digitals, així com evitar fer transferències sense confirmar prèviament l'autenticitat de la petició.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen el president de la Cambra de Comerç d'Alacant per presumpta corrupció
-
Detenen una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal