La tortuga Colomera torna a Orpesa en un viatge de 2.000 quilòmetres
L'última localització, després d'eixir de Grècia, la situa prop de l'illa de Malta.
L'espectacular tortuga Colomera, d'uns 100 quilos de pes, i curada gràcies a la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, ha iniciat des de Grècia el camí de tornada a la platja de la qual va eixir, situada a Orpesa.
La tortuga va ser curada a l'ARCA del Mar de l'Oceanogràfic i va iniciar al juny de 2020 el seu camí fins a les costes de Grècia, on va arribar en uns dos mesos. En aigües gregues ha romàs durant mig any i ara sembla que ha iniciat un camí de retorn al punt de partida d'Orpesa utilitzant la mateixa ruta, a través del canal de Sicília, en un trajecte de més de 2.000 quilòmetres.
La ruta de Colomera
Colomera va entrar a la mar de nou a la platja de Bellver d'Orpesa el 25 de juny i, després de passar les illes Columbretes, va continuar el seu trajecte cap a les illes Balears, per a després recórrer les costes de Palma, i segons les dades del satèl·lit, a mitjan mes de juliol es trobava al canal de Sicília, entre les costes de Tunísia i de Sicília.
La ruta va continuar cap a Grècia, concretament cap al golf de Ciperàcia, que es troba a la costa occidental de la península del Peloponés prop del mar Jònic, on va romandre durant sis mesos, fins que va canviar el seu rumb en dirigir-se cap a l'estret de Messina i l'illa de Sicília, en primer lloc, per a després dirigir-se cap al canal de Sicília.
L'última localització, gràcies a l'emissor de senyal de satèl·lit que porta en la closca, la situa prop de l'illa de Malta, en el que sembla una tornada a la platja d'on va eixir després de ser curada, al terme d'Orpesa.
Més llegit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places