Directes
Ara en la televisió
LLENGÜETES
Ara en la ràdio
ELS MILLORS MOMENTS DE FORA DE COBERTURA
Pròximes emissions
11:05
LA FINESTRA ESPORTIVA
12:00
LES CANÇONS DE LA NOSTRA VIDA (reemissió)
Notícies

Tornar a la rutina escalonadament: consells per a afrontar el final de les vacances

Recuperar les rutines pot generar certa sensació de caos després de setmanes de descans

Setembre és sinònim de tornada a la rutina / À Punt NTC

L’últim cap de setmana d’agost marca per a moltes persones el compte arrere per a tornar a la rutina. Amb la tornada a la faena i a l’escola cada vegada més a prop, també arriba la coneguda depressió postvacacional. És per això que els experts recomanen recuperar els horaris i els hàbits de manera progressiva i evitar així que el canvi siga massa brusc.

Tornar als horaris, planificar els menjars i recuperar les rutines pot generar certa sensació de caos després de setmanes de descans. “Els primers dies no és aconsellable començar de manera total. Cal prioritzar: què és urgent, què és prioritari i què es pot postposar”, explica el psicòleg Enric Valls.

Una adaptació que també han de fer els més menuts. Quan falten uns deu dies per a la tornada a l’escola, els especialistes recomanen començar a recuperar uns horaris més estructurats: avançar progressivament l’hora d’anar al llit, regular els sopars i reprendre les rutines d’higiene i descans. “En lloc de sopar a les deu de la nit, sopem a les nou. L’ideal és que hi haja, com a mínim, una hora per a fer la digestió”, apunta Mònica Ribes, supervisora d’infermeria d’Urgències de l’Hospital Vithas.

Dormir bé, cuidar l’alimentació i recuperar l’activitat física són tres pilars fonamentals per a tornar amb energia. El gimnàs és un dels clàssics de setembre, però els professionals insistixen que també cal reprendre l’esport de manera gradual. “El risc de lesió augmenta i la probabilitat d’abandonament és molt major que si comences progressivament”, assenyala José Juan Albert, propietari d’un centre esportiu.

Però no tothom viu amb desgana el final de l’estiu, també hi ha qui espera amb ganes recuperar la rutina. Perquè, encara que costa acomiadar-se de les vacances, el final d’agost fa inevitable la tornada a la rutina. Així que al mal temps, bona cara.

També et pot interessar